Delad vårdnad -Flytt?
Om man har delad vårdnad sedan födseln på barnet,men aldrig har bott tillsammans någonsin.
Och om barnet bor hos en förälder enbart,får den föräldern inte flytta då?
Om man har delad vårdnad sedan födseln på barnet,men aldrig har bott tillsammans någonsin.
Och om barnet bor hos en förälder enbart,får den föräldern inte flytta då?
Du får flytta till månen, norge eller vart du vill som vuxen men om den andra vårdnadshavaren inte skriver under att det är okej att ungen flyttar så får inte ungen flytta sen innan nån ger dig fel info flyttar du ändå så kommer förmodligen skatteverket skriva barnet där för alla måste vara folkbokförda nånstans men det betyder ingenting om den andra föräldern går till tr och stämmer den som flyttat barnet olovligt.
Gemensam eller ensam gemensam el ensam gemensam el ensam!!
Vilket är det du menar ts. Eftersom folk använder "delad" i båda betydelserna.
gemensam vårdnad då
Oki,så om den andra föräldern inte tycker det är ok,så är man mao tvungen att bo kvar på samma plats tills barnen blir vuxna då.Som jag trodde då.
Det kan gå att kringgå. Vid flyttanmälan behöver båda vårdnadshavarna skriva under men jag har en bekant vars barns pappa aldrig skrivit på något och min kompis har flyttat med barnet flera ggr. Pappan har inte protesterat då han fått flyttpapper ang sitt barn av folkbokföringen men han har heller aldrig skrivit under och skickat in. Efter några månader har flytten gått igenom. Den blev fördröjd pga hans underskrift saknades. De har gemensam vårdnad och barnet har aldrig bott hos pappan, de har knappt träffats under de 15 år barnet funnits, trots att de bor i 5 mil från varandra, tidigare bodde de i samma stad.
Det viktiga här är inte im FÖRÄLDRARNA bott tillsammans utan om barnet har en regelbunden kontakt med föräldern som hon inte bor med? Skulle man med gott samvete som boendeförälder kunna förstöra en sådan relation oavsett vilken vårdnadsform man har?