Gemensam vårdnad, flytta till Norge med barn?
Hej. Jag har ett barn som snart fyller fem. Barnets far & jag skiljdes när hen var sex månader. Jag har alltid haft barnet boende hos mig. Fadern har aldrig intresserat sig för barnet, har under något års tid haft varannan helg, en önskan från mig. Ville att mitt barn skulle ha en bra kontakt med fadern. Jag fick lämna & hämta för att deras umgänge skulle bli av. Till och från avbokade han helgerna. När barnet väl va med fadern, spenderade dem helgen på hans arbetsplats. Barnet ville tillslut inte åka till fadern mer och i april skrev fadern att han inte hade råd att ha barnet hos sig. Jag slutade kontakta honom efter det, väntade på att han själv skulle kontakta när han ville ha umgänge igen. Det har han ej gjort. Mitt barn har nu min sambo som fadersfigur, vilket glädjer mig. Problemet är nu att jag studerar och blir klar med mina studier i december, har efter det inget arbete och min sambo är arbetslös. Vi har båda blivit erbjudna arbete och boende i Norge och vi vill gärna flytta för att få ekonomi och för att kunna leva. Fadern har vi inte hört av på 7 månader. Men hur löser vi detta? Har jag rätt att flytta? Vill inte göra något som jag inte är säker på. Får ont i magen av att tänka på detta. Någon som har kunskap om detta?