PCO-intryck?
Så stod som på sista ord från min HSS undersökning där jag spolade äggledare och undersökte äggstockar samt livmoder efter utomkvedshavandeskap i somras. På själva undersökningen sa de att allt såg bra ut. Idag var jag och min sambo på uppföljning för utredning. Vi hade försökt 7-8 månader innan utomkevds. Gick igenom prover och så. Allt bra. Men just den sista raden PCO -intryck från mitt papper var det ändå lilla "negativa" som gyndoktorn inte förstorade upp så mycket. Jag frågade vad det kunde innebära, han sa att jag kanske hade lätt PCOS och bara har ägglossning 4-6 månader om året. Jag har ju varit på gyn flera gånger tidigare och undersökt mig och det inte för avlägsen dåtid. Ingen har tidigare nämnt något om det tidigare? Vi är åndå 33 år båda och man vill ju gärna ha så goda chanser som möjligt. Blodprover är bra. Jag har regelbunden mens, diffar någon gång. Vet inte om jag ska haka upp mig på just det här med "PCO-intryck" eller bara släppa det. Kan börja Pergotime om jag vill, men jag vet ju inte egentligen hur jag har det med min ägglossning. Har bara testat stickor en gång och då fick jag utslag. Tycker sånt är i vägen för att bara ha sex... Någon son vet mer vad en person som undersöker äggstockar och diverse och skriver "PCO-intryck" som slutrad utan att informera? Bör jag äta Pergotime för det här? Eller är det ett minimalt "problem" som ändå kan vara viktigt att ta hänsyn till?