• Wärt enligt Westerlund

Lurad på plats av förskola i Linköping

Hej!

Jag vill varna föräldrar för att råka ut för samma som vi!

Jag fick ett mejl under veckan jag var utomlands som sa att förskolechefen försökt nå mig och hon ville jag skulle ringa. När vi både mejlade och ringde snarast efter att ha läst mejlet sa hon att hon försökt ringa flera veckor både till mig och min sambo, men iom inget svar gav hon bort vår plats till nästa barn i förskolekön.

Vi blev fundersamma över detta då vi inte minns ha fått något meddelande om att hon ringt.
    När vi nu gått igenom alla listor, sms, mejl, röstmeddelanden finns inget!!
    Hon hävdar fortfarande att hon ringt en massa gånger och lämnat oss båda röstmeddelanden (trots att min sambo inte ens har en röstbrevlåda!!) och när vi säger att det inte finns något tecken på att detta stämmer blir hon jättearg, stressad och börjar bli aggressiv.

Senare på kvällen ringer hennes kollega som från start hotar oss om att inte gå vidare med frågan.....med allt från svordomar till ologiska förklaringar som blir allt mer tydligt att hon blivit beordrad att ringa upp oss....

Mycket obehagligt!

Vad annat att göra än att varna och hoppas att inte fler föräldrar blir behandlade såhär...?

Bästa hade väl varit att hon hade erkänt sitt "misstag" och försökt hålla vänlig ton.
    Istället väljer hon att bli aggressiv och visa stor rädsla för att hon nu talar med ett par föräldrar som inte lägger sig....

Tråkigt när det kunnat gå att lösa på ett mer proffsigt och trevligt sätt tänker jag....

//s.

Förskola, Linköping
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-20 10:13
    Detta gäller alltså FÖRSKOLAN LINBLOMMAN i Linköping (en waldorflekskola på Garnisons-området). Förlåt, glömde att nämna vad förskolan hette, kan ju vara bra..:)
  • Svar på tråden Lurad på plats av förskola i Linköping
  • mp90

Vilken bitch. Känns kanske skönt att inte lämna barnet där ändå? :)

• viseversa

Jag hoppas ni verkligen GÅR vidare med detta. Inte för att få tillbaka platsen men för att visa att man inte beter sig hur fan som helst. Låter ju helt sjukt.DOM SKA fixa fram en ny plats till er omgående. Hur dom gör är inte ert problem. 

Instagram...LOVALOVISA
  • Wärt enligt Westerlund

Nu har jag pratat med tillsynsmyndigheten i Linköping kommun, och tyvärr ser det svårt ut att rätta till detta med deras hjälp i och med att förskolan Linblomman är fristående kommunen.
    När kommunen göra tillsyn över fristående skolor handlar det oftast om själva pedagogiken, och jag fick uppfattningen om att även då kan inte kommunen "komma åt" dem så lätt.

Hon tyckte iallafall att jag skulle göra en formell anmälan till dem, och sen se hur Linblommans förskolechef skulle reagera, men jag vet inte. Känns som att all ork redan gått åt, jag vill verkligen inte att detta ska hända fler bara. Men kommunen sa att det är bra att man ringer in och talar om detta för dem, ifall det ringer flera föräldrar om samma sak i framtiden så finns det större möjligheter för kommunen att gå in hårdare.....

Svar på tråden Lurad på plats av förskola i Linköping