• Phalaenopsis

Kissar under amningen

Jag hade tänkt börja med EC efter födseln men förstår inte hur jag ska börja. Hon både bajsar och kissar ju mitt under amningen. Inga direkta tecken i förväg som jag kunnat se. Hon trycker på lite då och då men i 99 fall av 100 är det bara fisar. (Fiser en massa och bajsar en gång i veckan.) Brukar inte kissa när man tar av henne blöjorna för att byta. Hon är nu åtta veckor. Några tips?

• Svar på tråden Kissar under amningen
  • Toppen9

Gör ett ljud varje gång du känner att hon kissar/bajsar/fiser. Då kan du göra samma ljud när hon är på potta/toa för att underlätta så hon vet vad hon ska göra

• Curlie
    Sthlm27 skrev 2013-11-20 00:28:05 följande:
    Potta när man är 8 veckor??

De allra flesta barn i världen har inte blöja, och vi har levt i hundratusentals år utan att sätta blöja på spädbarn. Det går att läsa barnets signaler och på så sätt avgöra att det är kiss eller bajs på gång.
  • PetraMunchen
    Sthlm27, du är i tråden EC. "Elimination Communication". Vi försöker lyssna av och förstå våra barn lite mer ang. kiss och bajs. Så de ska slippa att alltid behöva göra det i en blöja. Skithäftigt när det funkar och i mitt fall har jag fått jätteglada barn av det.
Svar på tråden Kissar under amningen