• JLP

Sista försöket med pergotime , sen ger vi upp! Någon mer ?

Vi har en brokig historia. Längtan efter en stor familj har fått oss att orka kämpa! Vi har två friska barn som vi är SÅ tacksamma för!6 och 4år. Men vi har också 9barn i himmelen. Missfallen har varit tuffa. De flesta i vecka 8. Jag är nu inne på min tredje kur med pergotime och progesteron vagitiorier. Och vi känner att efter det här sista försöket med pergotime så är det stop. Därför känns det extra nervöst inför helgen. BIM -3 idag. Så avgörande!! Någon mer därute som är inne på sista försöker el liknande? Skulle vara kul att följas åt!!

• Svar på tråden Sista försöket med pergotime , sen ger vi upp! Någon mer ?
  • Pepsi

En fråga, har alla missfallen varit med pergotime? 

Vi lyckades bli gravida på första dubbelkuren med pergotime, tyvärr slutade det i missfall i vecka 6.
    Sedan hände inget förens på den  8:e kuren och nu är jag i vecka 31. 
    Men det är ett jäkla slit när det inte fungerar, det tar på en både fysiskt och psykiskt.  

Beklagar alla missfall!

Men ett stort lycka till, håller tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång!  

• JLP

Pepsi- Hej!

Nej. De två sista missfallen har varit med pergo. De andra utan pergo. Är nu inne på tredje kuren med pergotime. Har kört tre kurer på raken. Och nu känner jag att jag inte orkar mer. Någonstans tar det stop.

• Helena12
    Pepsi skrev 2013-11-19 15:23:43 följande:
    En fråga, har alla missfallen varit med pergotime? 

Vi lyckades bli gravida på första dubbelkuren med pergotime, tyvärr slutade det i missfall i vecka 6.
    Sedan hände inget förens på den  8:e kuren och nu är jag i vecka 31. 
    Men det är ett jäkla slit när det inte fungerar, det tar på en både fysiskt och psykiskt.  

Beklagar alla missfall!

Men ett stort lycka till, håller tummar och tår för att det ska gå vägen denna gång!  
    Hur har det gått? Friskt barn? Tog själv 6 kurer pergotime (de två sista trippelkur) och är nu orolig att barnet jag nu bär på kan ha tagit skada av det...
  • Pepsi
    Helena12 skrev 2014-01-28 14:11:27 följande:
    Hur har det gått? Friskt barn? Tog själv 6 kurer pergotime (de två sista trippelkur) och är nu orolig att barnet jag nu bär på kan ha tagit skada av det...
    Ett envist barn om inte annat, bebisen har inte kommit än. Men än sålänge normalt och växer på bra inga konstigheter. Har inte hört något om att pergotimen skulle ge någon speciell skada på barnet.
    Det är ju fler än man tror som måste använda pergotime. 

Men som sagt, bebisen har växt som det ska och haft bra värden under hela graviditeten. Försök nu njut av att du är gravid :D 
Svar på tråden Sista försöket med pergotime , sen ger vi upp! Någon mer ?