Är min sambo otrogen?
Hej! Vet inte om jag är på rätt plats men skulle verkligen behöva lite tankar och råd! För att gå rakt på sak, min sambo har börjat betett sig riktigt märkligt för ca 2,5 månad sen, vi är båda inne i en fas då vi jobbar otroligt mycke, jag jobbar natt och han jobbar dag bland annat på ett nytt jobb, vilket gör att vi nästan aldrig ses och när vi ses är båda helt slut och sexlivet är inte mycket att hurra för, fast det jag saknar mest är bara den fysiska närkontakten och våra samtal om nutid och framtid. Första gången jag fick en dålig magkänsla var när jag upptäckte att han bar med sig mobilen överallt, tom när han skulle gå till köket för att hämta ett glas vatten, eller på toaletten. Jag fick känslan av att han inte ville lämna den i samma rum som mig ( jag har ALDRIG tänkt tanken att snoka igenom hans telefon, har inte funnits någon anledning). Andra gånger har det ringt en nummer som han inte velat svara på utan sagt att han ska kolla upp senare vem de kunde vara. Här om dagen när jag skulle använda hans mobil för att kolla ett recept blev han stel som en pinne och satt och övervakade allt jag gjorde, då kom den här känslan igen, döljer han något? Flera gånger har jag kommit på honom när han har gjort saker bakom min rygg, ingen otrohet eller så utan praktiska saker som påverkat vårt liv tillsammans negativt, detta har såklart medfört att mitt förtroende redan där skadats, jag har pratat med honom om detta och vi har slutit fred men detta känns inte som om det är något jag kan konfrontera honom om utan att starta ett krig där han förnekar och skyller på att det är jag som är knäpp. Andra tecken på att något att fel är att han inte är lika kärleksfull längre, jag har försökt flera gånger att hålla kvar romantiken genom gulliga meddelanden och middagar, små överraskningar osv, då blir allt bättre en liten stund för att snabbt återgå till slentrian. Det känns som att det bara är jag som bryr mig. Han säger själv att det bara är tillfälligt och att det kommer bli bättre sen men hur långt ska det behöva gå? Han kommer också ofta hem mycket senare än planerat och har alltid olika anledningar varför, för någon vecka sen sa han att han satt och tog en öl själv innan han åkte hem, han sa inget om detta förrän jag påpeka att han stank alkohol. Jag kan ta upp fler exempel men vad jag egentligen vill ha hjälp med är HUR jag ska hantera detta på bästa sätt utan att skada vårt förhållande mer i onödan om det faktiskt visar sig att jag har fel? Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta och vill bara få klarhet i allt!