TENS och värkstim dropp
Hej, vi väntar barn i mars o jag är nyfiken på TENS. Har en dotter sen innan o ville provat då,men den bm som jobbade då tjatade på om hur bra ryggbedövn var trots att jag där o då inte hade spec ont.Hon sa oxå att bebis kommer fortare så till slut gav jag med mig o tog det med min bm på mvc på återbesöket o hon höll med om att bm gjorde ett felaktigt beslut där o då.Kände mig överkörd på förlossn men denna gången kommer jag mer säga ifrån.
Hur som helst,önskar lite info kring det.Hört man ska testa innan förlossn. Men vart får jag tag i en??
Och hur o var använder man den då?? Ska jag testa innan jag får värkar eller vänta tills dess??
Har den bra effekt? Tar jag typ med en egen när jag ska åka in till förlossningen? Är den helt säker att använda o är den lätt att använda?
En fråga till, fick värkstim dropp sist, då värkarna avtog efter det att jag fått ryggbedövningen...Nu har jag läst en del om det läkemedlet inte är helt bra för bebisen, tror bla det var ngt om att syresättningen går ned o att vissa sjukhus har ist ett annat liknande läkemedel för värkstimulering.Hur ligger det till med det?? Vad är det för risker med ett sådant läkemedel???
Tacksam för svar!