• Anonym (längtar)

Ingen mens efter p-piller, vad kan jag göra?

Slutade med p-piller i februari. I början skyddade vi oss på annat sätt men när min mens kom tillbaka i juni bestämde vi oss för att börja försöka bli med barn. Mensen uteblev i juli för att sen komma igen i augusti, sen dess ingenting.  

Jag har alltså haft mens två gånger på 9 månader. Ska det ta så här lång tid för den att bli normal igen? Kan jag göra nåt för att påverka det hela? Om jag ringer barnmorskemottagningen kan dom göra nåt eller får man bara höra att man ska avvakta och vänta lite till?

Varför talar inte barnmorskan om det här för en när man börjar äta p-piller? Min mens var ju hyfsat regelbunden innan jag började för ca 6 år sen. 

• Svar på tråden Ingen mens efter p-piller, vad kan jag göra?
  • Utannmens

Jag slutade med mina p-piller i september efter att ha ätit i ca 6år. Fick min vanliga pillermens en vecka efteråt som vanligt och därefter fick jag "vanlig mens" ca 35dagar efteråt. Sen efter det ingenting jag väntar och väntar :/ När ska det komma igång och bli normalt igen!?

• Anonym (längtar)
    Utannmens skrev 2013-12-11 12:47:41 följande:
    Jag slutade med mina p-piller i september efter att ha ätit i ca 6år. Fick min vanliga pillermens en vecka efteråt som vanligt och därefter fick jag "vanlig mens" ca 35dagar efteråt. Sen efter det ingenting jag väntar och väntar :/ När ska det komma igång och bli normalt igen!?

Min mens kom äntligen i början på december och jag inväntar nu ägglossning!

Vet inte om det hjälpte men jag började äta rosenrot varje dag ca 1 månad innan den kom med en förhoppning om att det skulle hjälpa. Jag började även ge mig ut och springa ca 2-3 gånger i veckan samt äta bra kost då jag fick för mig att det skulle "kicka igång" kroppen. Det kan som sagt vara ett sammanträffande men man vet ju aldrig :)

Håller tummarna för att din mens kommer tillbaka snart. Det tog ju fyra månader för mig innan jag fick den första gången efter p-pillerstopp.
Svar på tråden Ingen mens efter p-piller, vad kan jag göra?