• Limalie

Finns det några tecken på dålig äggreserv?

Har genomgått mitt första IVF och när nu ruvare sedan igår till ett toppembryo. Så långt jättebra

Det som oroar mig är att jag bara fick ut ett ägg ur 5 äggblåsor. Hade 6 men de ville inte böka med den sista för den låg så illa till. Har fått väldigt låg dos hela tiden för de TRODDE jag skulle svara bra av tidigare erfarenheter med pergotime osv. Fick puregon 100 iu.

Har ju genomgått en vanlig utredning för lite mer än ett år sedan, alla hormonvärden var bra även FSH på 5,5. Det har jag dock förstått att det inte mäter äggstocksreserven enligt läkaren. Jag har ett helt normalt antal äggblåsor på mina äggstockar och ingen har nånsin kommenterat att det ser ut som jag skulle ha dålig äggreserv, snarare tvärtom då jag först fick diagnosen pco Obestämd

Så jag undrar, finns det några tecken på dålig äggreserv? Om detta försök misslyckas kommer jag kräva de tar AMH innan nästa försök, o se om det är det som strular.  Men jag tycker inte det borde vara det, och min menscykel är på 32-35 dagar i genomsnitt. 

• Svar på tråden Finns det några tecken på dålig äggreserv?
  • Jag är bara jag

Första IVF.en är alltid mer eller mindre en provomgång-och till stor lycka så lyckas ju flera ändå. Glad Jag tror du helt enkelt fick för låg dos och då räcker det säkert bara höja den till nästa gång. Fördelen med PCO-are är att äggkvaliteten oftast är bättre än för andra så få ägg kan gott och väl räcka. Vet en som fick ut tre och det slutade med tvillingar!

• Limalie
    Jag är bara jag skrev 2013-11-17 14:52:09 följande:
    Första IVF.en är alltid mer eller mindre en provomgång-och till stor lycka så lyckas ju flera ändå. Glad Jag tror du helt enkelt fick för låg dos och då räcker det säkert bara höja den till nästa gång. Fördelen med PCO-are är att äggkvaliteten oftast är bättre än för andra så få ägg kan gott och väl räcka. Vet en som fick ut tre och det slutade med tvillingar!
    Jo, jag tycker inte jag fått nån klarhet i varför de bara fick ur ett, att jag fick få blåsor förstår jag kanske mer eftersom jag fick låg dos och körde korta metoden. Men just att blåsorna var...tomma.

Nu har jag tydligen inte pco ändå säger dom, för de kan inte se det på vulen nu, så det var väll en felbedömning från början kanske.

Vi får se hur det går, jag hoppas såklart på mitt lilla embryo jag ruvar på just nu såklart men kan inte sluta oroa mig ändå inför andra eventuella försök.

• abovo

Har fått liknande resultat, dvs relativt få ägg. Jag har kollat mitt AMH och det är bra så jag har inte fått någon förklaring till det låga antalet mer än att vissa cykler är bättre än andra. 1:a IVF 1 ägg (150 iE Puregon) 2:a 5 ägg (225 iE) 3:e 9 ägg (150 iE). Jag har idag två fantastiska döttrar som resultat av IVF 2 och 3, den första avbröts då ägget inte befruktades. Lycka till!!!

• Limalie
    abovo skrev 2013-11-17 16:13:24 följande:
    Har fått liknande resultat, dvs relativt få ägg. Jag har kollat mitt AMH och det är bra så jag har inte fått någon förklaring till det låga antalet mer än att vissa cykler är bättre än andra. 1:a IVF 1 ägg (150 iE Puregon) 2:a 5 ägg (225 iE) 3:e 9 ägg (150 iE). Jag har idag två fantastiska döttrar som resultat av IVF 2 och 3, den första avbröts då ägget inte befruktades. Lycka till!!!
    Tack snälla! Det ger mig hopp, och att det kanske inte alls behöver bero på att jag har dålig äggreserv Grattis till dina två underverk!
Svar på tråden Finns det några tecken på dålig äggreserv?