Finns det några tecken på dålig äggreserv?
Har genomgått mitt första IVF och när nu ruvare sedan igår till ett toppembryo. Så långt jättebra
Det som oroar mig är att jag bara fick ut ett ägg ur 5 äggblåsor. Hade 6 men de ville inte böka med den sista för den låg så illa till. Har fått väldigt låg dos hela tiden för de TRODDE jag skulle svara bra av tidigare erfarenheter med pergotime osv. Fick puregon 100 iu.
Har ju genomgått en vanlig utredning för lite mer än ett år sedan, alla hormonvärden var bra även FSH på 5,5. Det har jag dock förstått att det inte mäter äggstocksreserven enligt läkaren. Jag har ett helt normalt antal äggblåsor på mina äggstockar och ingen har nånsin kommenterat att det ser ut som jag skulle ha dålig äggreserv, snarare tvärtom då jag först fick diagnosen pco
Så jag undrar, finns det några tecken på dålig äggreserv? Om detta försök misslyckas kommer jag kräva de tar AMH innan nästa försök, o se om det är det som strular. Men jag tycker inte det borde vara det, och min menscykel är på 32-35 dagar i genomsnitt.