7 månader & jättejobbiga nätter :(
Hej!
Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg, men jag behöver verkligen tips och råd!
Min son är 7 månader, och jag delammar honom (någon gång under dagen samt på natten). Annars äter han gröt och mat. Pojken är i övrigt världens goaste, gladaste o mest sociala lilla bebis!
Sedan han var nyfödd har han sovit väldigt bra på nätterna o bara vaknat 1-2 gånger för amning - o sen somnat om utan problem. Både när vi samsovit o när han sovit i sin spjälsäng.
Sedan 1 månad tillbaka ungefär så krånglar sömn o amning fullständigt. Han somnar gott i sin spjälsäng efter amning runt 19-20 (har då ätit jättebra under dagen) o sover fram till ca 22-23 innan han vaknar o antingen sätter sig upp i sängen eller ligger o är ledsen. Att stoppa in nappen o försöka söva om är omöjligt - då blir han helt hysterisk o slutar inte skrika. Jag tar därför upp honom direkt nu o lägger honom i vår säng. Försöker stoppa in nappen (pratar inget med honom, det är mörkt i rummet) men då börjar han ill-skrika o totalvägra. Han söker sig till bröstet o jag känner mig hemsk som avvisar honom (eftersom jag känner o upplever att det inte är _mat_ han vill ha utan mer ett behov av att snutta). När han skrikit ett bra tag ger jag upp o han snuttar då en stund o somnar gott jämte oss. Efter nån timme vaknar han igen, antingen hur pigg som helst (ställer sig upp mot sänggaveln, kastar sig över mig, drar i håret osv) eller så bökar han runt, gnäller o kan inte sova.
Såhär håller det på hela nätterna nu - o han sitter fast vid mina tuttar nätterna igenom känns det som. Jag känner mig helt slut.
SNÄLLA nån därute, kom gärna med tips till en dödstrött mamma!
/Malin.