• duntoss

Laxeringsmedel och amning?

Jag ammar min som som föddes i dagarna tio. Men jag är så trög i magen. Får inte ut det utan kramper o smärtor. Jag kan inte dricka laktulos utan att spy men vad kan jag ta, vill ha lös avföring. Måste gå ihop med andra mediciner då jag har andra mediciner med.... Vad finns det receptfritt.

• Svar på tråden Laxeringsmedel och amning?
  • Mumin80

Apoteket har en rådgivningstelefon dit du kan ringa, kolla deras hemsida. Då kan du också diskutera med en farmaceut om  hur övrig medicin påverkar/påverkas. 

• MtillMoJ

Movikol, visiblin, importal, finns på Apoteket. Vet iof inte hur dom är ihop med amning, men det kan du ju läsa på FASS'. Annars kan du ta resulax, men det är ju snarare en tillfällig lösning. De andra hjälper ju uppifrån och i hela magen. Annars kan du ju äta katrinplommon och torkade aprikoser.

• duntoss
    Mumin80 skrev 2013-11-16 11:55:28 följande:
    Apoteket har en rådgivningstelefon dit du kan ringa, kolla deras hemsida. Då kan du också diskutera med en farmaceut om  hur övrig medicin påverkar/påverkas. 

Visste intedet, har du nr?
  • duntoss
    MtillMoJ skrev 2013-11-16 11:55:49 följande:
    Movikol, visiblin, importal, finns på Apoteket. Vet iof inte hur dom är ihop med amning, men det kan du ju läsa på FASS'. Annars kan du ta resulax, men det är ju snarare en tillfällig lösning. De andra hjälper ju uppifrån och i hela magen. Annars kan du ju äta katrinplommon och torkade aprikoser.

Har stenmage inget funkade, åt katrinplommonpure en hel burk igår
  • Mumin80
    duntoss skrev 2013-11-16 17:53:44 följande:

Visste intedet, har du nr?
    0771-450 450. Finns på deras hemsida :) 
Svar på tråden Laxeringsmedel och amning?