Postpartum Kardiomyopati.
Hej! Finns det någon mer som har fått diagnosen Postpartum Kardiomyopati efter förlossningen?
i så fall hur har de gått för er?
Hej! Finns det någon mer som har fått diagnosen Postpartum Kardiomyopati efter förlossningen?
i så fall hur har de gått för er?
Japp.
Det har gått bra:)
Hej! Jag har oxå fått diagnosen så sent som förra veckan. Nea, när fick du det här? Var det med ditt första eller andra barn? Jag har tusen frågor och tankar och rädisor och eftersom det är så ovanligt är det svårt att hitta någon info om det...
Jag födde min son den 26 juli i år. Hade en svår havandeskapsförgiftning och jag blev igångsatt. Hade en väldigt svår förlossningen så efter 1 dygn så blev de akutkejsarsnitt. Fick sedan komma upp på BB och mådde inge vidare var trött och anfådd m.m. Låg på BB i 4 dagar innan vi fick åka hem. Men jag hade knappt sovit på 3 dygn och jag blev anfådd för minsta lilla. berättade det för personalen men dom sa till mig att det var vanligt och allt det där. Sen fick vi åka hem och hemma kunde jag fortfarande inte sova hade dessutom massor av vätska kvar i kroppen kunde knappt gå på toa jag var anfådd hela tiden och jag kunde inte ligga ner m.m Efter 2 dagar så fick jag ringa ambulans för jag klarade inte mer och jag var illa däran. Kom in på akuten å hade jättesvårt för att andas å jag började hosta blod m.m. Sen kommer jag inte ihåg så mycket mer. Vaknade sedan upp på intensiven med massor av läkare å jag fattade inte riktigt vad som hände. Sen låg jag där på intensiven med andningshjälp i 2 dagar innan jag började må bättre. Hade bara 25% hjärtfunktion, massor av vatten i lungorna och mina njurar höll på att kollapsa när jag kom in. Dom visste inte vad det var för något jag hade fått. Fick sedan ligga på hjärtmedicin och jag fick börja äta en massa medicin och fick gör ultraljud titt som tätt. Efter 2 veckor liggandes på sjukhuset så kunde dom äntligen ställa diagnosen! Var ett rent helvete och att inte få träffa sin nyfödde son så ofta de tog på psyket något enormt. Mår idag bra men får äta en massa medicin och väntar nu på att få en tid för ultraljud på hjärtat och se hur det ser ut idag.
Loppan hur har det gått för dig?