• Anonym (Förvirrad)

Mensen kom sent och med en fruktansvärd mensvärk samt skyfall..

Jag har inte stenkoll på min menscykel, men lade märke till att mensen var sen den här månaden. Fick mens den 11 september och nu kom den inte förrän den 14 november (igår), brukar vanligtvis inte gå så långt emellan. Ska börja skriva upp datum och få bättre koll på min menscykel.

Men i alla fall så blev jag väldigt besviken när den kom igår.. hade tänkt att jag kanske var gravid, tyckte mig också se några andra symptom på graviditet men det var antagligen bara jag som inbillade mig...
    Det konstiga är att jag fick en djävulsk mensvärk samma dag som jag fick mensen, låg bokstavligen och vred mig i sängen av plågor hela dagen och även natten. Hjälpte inte ens med starka värktabletter. Brukar knappt ha någon mensvärk alls annars. Blöder också MYCKET mer än vad jag någonsin gjort,  imorse när gick på toaletten var byxorna helt nerblodade, och det bara rann på golvet och överallt, har aldrig sett ett liknande skyfall..

Kan det ha varit ett tidigt missfall? Och om jag har så pass oregelbunden mens.. är det svårare att bli gravid då? Kanske har jag ingen ägglossning? Kan man göra något hormon-test och kolla upp det?

Tacksam för svar! 

Svar på tråden Mensen kom sent och med en fruktansvärd mensvärk samt skyfall..