• Noran

När köpte ni spelkonsol?

Hur gammalt var ditt barn när ni köpte Playstation/Wii / Xbox eller liknande som hon/ han kan använda. Om du har flera barn vill jag veta hur gammalt det äldsta barnet som använder konsolen var. Skriv gärna om ni betalade eller om barnet fått spara ihop pengar själv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När köpte ni spelkonsol?
  • Minniemousemommy

Här köper vi det jag och min man vill ha får spelkonsoler, barnen har ingen talan. Dom spelar det som finns liksom. Vi har playstation 3 och inget annat. Det ersätter wii och xbox lätt, bara att köpa en kamera och olika spel så funkar det i alla lägen. Men vill mina barn ha ett spel som inte jag eller min man är intresserade av så sparar dom själva. :)

• La Lola

Har inget sånt o kommer aldrig köpa.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pigglet

Vi köpte förra julen, till hela familjen liksom. Det var vi föräldrar som betalade, köpte ett wii begagnat på tradera. Barnen var 6, 8 och 10 år.

• Dr Mupp

Tror äldsta var sju när vi köpte ett Wii och förra året köpte vi ett Xbox 360 och då var äldsta åtta, skulle fylla nio. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Kusin Vitamin

Vi har aldrig köpt det till barnen direkt, jag och min man spelade Playstation långt innan barnen kom... PS1:an är pensionerad för länge sen men 2:an och 3:an flyttar mellan stora barnens rum, de är 8 och 9. Fick in dem på rummen för ett par år sen.

• fridlyst

Har inte köpt och inte tänkt köpa - tycker inte det verkar så bra att barnen sitter och hänger framför en tvskärm

• keron

Vi köpte ett långt innan ungarna var gamla nog för att spela. Jag och sambon spelar en del, vi har ett xbox 360. Äldsta som är 12 år spelar ibland, men 9- och 6 åringen är inte så intresserade.

• MalinEddie

Vi har köpt ett wii i julklapp till 4 -åringen (fyller 5 i december) och 6-åringen.

Avskyr CIO-metoder.
  • Lufsan

Haha, spelkonsoler är ju verkligen inte endast för barn! Vi har ett xbox live och ett wii. Vår dotter är 10 månader. 

En dag i sänder.
  • keron
    Lufsan skrev 2013-11-16 09:18:38 följande:
    Haha, spelkonsoler är ju verkligen inte endast för barn! Vi har ett xbox live och ett wii. Vår dotter är 10 månader. 

Precis, vi köpte vårt för vår egen skull, inte ungarnas
Svar på tråden När köpte ni spelkonsol?