• musk

Olika bf-datum, när födde ni?

Har funderingar på när ni födde som hade långt emellan första BF datumet enligt sista mens och de riktiga datumet efter ultraljudet? Exempel, jag har BF enligt sista mens 22/11 och enligt ultraljudet 3/12. När föder jag?

Gravid v.38 - bf. 3/12
  • Svar på tråden Olika bf-datum, när födde ni?
  • musk

Ursäkta rörig text, men skriver från mobilen..

Gravid v.38 - bf. 3/12
  • Lilla My82

Jag hade beräknad enl sista mens 6/8 enl UL 12/8 Bebis kom till världen 9/8

• Ehiva

Nu blev jag inte flyttad så många dagar på UL:et, men enligt min sista mens så räknade jag ut att bf var 12/11 (2012) och på rul blev jag flyttad till 15:e..

Och bebis kom den 12:e ! ;D 

• musk

Nu får ja upp förhoppningar från er båda, hehe. För enligt sista mens BF 22/11 känns dr ju omänskligt o gå över tills mitten på december. Men enligt ul BF så får ja ju gå över till julafton som sista dag. Vet att ingen i världen kan svara på när bebis kommer, men man blir ju nyfiken på hur andras erfarenheter är!:)

Gravid v.38 - bf. 3/12
  • Masken84

Med dottern var det enligt sista mens den 19/8 och enligt rul 30/8 hon kom den 20/8 :)

Med sonen fick vi två datum av två olika bm 7/3 och 13/3 han kom den 11/3 :)

• Evelina021

Enligt sista mens BF 21/3 och Ultraljudet 19/3 när dottern anländer får vi se ;) längtar gör jag!

• fancypants

BF enligt sista mens var 21/3, efter RUL flyttades BF till 25/3 och sonen kom den 27/3. :)

• Kevinsmamma09

Med första var bf efter sista mens 12/10 och rul 7/10 han föddes 13/10. Andra barnet bf enligt sista mens 12/2 och ul 11/2 han kom 26/2...

• musk

De är lite spridda skurar, men de flesta verkar ändå fått enligt sista mens!:) ja de återstår att se när den lilla tittar ut...

Gravid v.38 - bf. 3/12
  • Binan

Förra och nuvarande graviditet är jag bara flyttad fram 2 dagar. Men sonen kom 9 dagar tidigt.

Nu är jag ul 19/12 mens 17/12.

Barnmorskan som gjorde rul sa att BF beräknas på huvudets bredd och både jag och fadern har smala huvuden vilket hon trodde var anledningen till varför sonen kom tidigare än beräknat. Som också har smalt huvud ;)

Jag hoppas på före denna gång med :)

• musk

Jaha! Huvet.. Hmm både jag o sambon har ganska normala omfång men vi kan ju hoppas att den kommer tidigare ändå! hur länge innan kan man ha förvärkar? Nån som vet? Har de två dagar, några få och oregelbundna men nu på ett par dagar har ja inte kännt ett dugg förutom 1igår natt som jag vaknade av.

Gravid v.39 - bf. 3/12
  • Sarus85

Son nr 1:

Mens 13/4

Ultraljud 17/4

Och han kom 23/4!! Dryg väntan, jag hoppades ju mer på den 13/4 :)

Son nr 2:

Mens 1/9

Ultraljud 3/9

Han kom den 27/8 men det var igångsättning så det säger inte så mycket :) tror dock jag skulle gå över med honom med :)

Svar på tråden Olika bf-datum, när födde ni?