• Humlan26

emmaljunga edge duo s

Funderar på emmaljunga edge duo s, alltså den med svängbara framhjul.
    Någon som har erfarenhet av denna? för/nackdelar?
    Funderar även på nitron? 

• Svar på tråden emmaljunga edge duo s
  • Kokosflingan

Jag hade en precis men sålde den. Inte för att den var dålig, utan för vi bor i ett hus utan hiss. Det blev tungt i längden att dra upp den varje gång. Den är helt underbar att köra, men nackdelen är att du kan inte småspringa med den utan att framhjulen vobblar. I alla fall om man inte har låst hjulen. Sen strulade vårt chassi som säckade ihop så vi fick byta till ett nytt.

• Elmiina

Vi har använt våran i över 4mån nu och den är perfekt för oss. Vi bor på landet och våran bebis är lite större än genomsnittet så hon hade inte fått plats i en mindre korg så där hade vi tur. Jag springer med vagnen och hjulen vobblar inte, kanske var det fel på Kokosflingans vagn?

Kommer dock inte vela använda pansarvagnen i sommar då det är onödigt. Kommer köpa en mindre och nättare vagn. Men nu i vinter så är vagnen perfekt, tycker nästan lite synd om grannarna som drar runt på deras bugga i det här vädret medans jag kan bestiga berg med våran typ hehe.

• L1ndah3

Hade den och sålde den efter att vi fått den lagad flera gånger.. Framhjulen är skit dåliga vobblar massor. Man förväntar sig mer för de enorma pengar som emmaljunga tar för sina vagnar.. Inte nog med det fick vi fightas som bara den tillsammans med butikschefen för emmaljunga ansåg inte det problemet som ett fel. Kommer aldrig köpa emmaljunga igen.

• Elmiina

Jag tycker att det är en himla märkligt att de inte tar tag i hjul problemet, har nu läst flera som haft det problemet. Dessutom säljs det nu som ett vanligt chassi, innan var de en mer ny/lyxigare variant.

Tur vi har som fått en fullt fungerande vagn. Men börjar hjulen krångla då kommer jag strida för min sak.

• L1ndah3
    Elmiina skrev 2014-01-14 11:12:28 följande:
    Jag tycker att det är en himla märkligt att de inte tar tag i hjul problemet, har nu läst flera som haft det problemet. Dessutom säljs det nu som ett vanligt chassi, innan var de en mer ny/lyxigare variant.

Tur vi har som fått en fullt fungerande vagn. Men börjar hjulen krångla då kommer jag strida för min sak.
    det är jätte många sa han som äger butiken här.. mycket likande fel med även nitro city vagnen.. emmaljunga anser att det inte är ett fel utan att det blir så... skit snack.
  • mopstops

Vi har duo s och det vobblar om män springer. Tycker dessutom den är dålig i snö, riktigt dålig:( nä om jag skulle köpa vagn nu hade jag valt en annan...

• Elmiina

Min vagn är nu till salu (väntar syskon). Om nån är intresserad så skicka pm :)

• Ciliaja

Vi har beställt en Emma ljunga fast med 4 fasta hjul. Hoppas de fungerar bättre än de rörliga vobbliga

• Elmiina

De chassina är så tunga tycker jag :/ Jag har inte märkt av att mina hjul vobblar alls. Jag bytte ut mina hjul samma dag som jag fick vagnen för att de var alldeles hackiga. Något hade alltså stött i vääääldans hårt i två utav hjulen, så fult. Fick iaf nya och har inte haft nå problem med dom hittills :)

Svar på tråden emmaljunga edge duo s