Någon som har testat ekologisk hårfärg?
Hej,
Någon som har testat ekologisk hårfärg? Var det bra? Hur länge håller det?
Hej,
Någon som har testat ekologisk hårfärg? Var det bra? Hur länge håller det?
En vän till mig testade henna vilket var väldigt lyckat! Vilket också är ekologiskt.
Hon har en stark röd färg. Dock kan hon inte gå tillbaka till vanlig hårfärg nu för då förstör hon håret.
Undrar om det går att färga ögonbryn och ögonfransar med ekologisk hårfärg?
Enligt min svägerska som är frisör så är de ekologiska färgerna bra men man kan inte alltid veta exakt vilken färg det blir och om den kommer sitta på just ditt hår.
Hon kör med en sort som är ekologisk förutom ett bindande ämne som gör att färgen ger ett mer pålitligt resultat.
Jag har själv igen erfarenhet men det var vad hon sa.
Jag är förvånad att det inte är mer populärt med ekologiskt hårfärg eftersom det finns så mycket kemikalier i vanligt hårfärg.
Jag är förvånad att det inte är mer populärt med ekologiskt hårfärg eftersom det finns så mycket kemikalier i vanligt hårfärg.
Jag är jätte nöjd med den ekologiska hårfärgningen jag har testat, jag har provat Tints of Nature från puurly.com. Det är dock det ända ekologiska hårfärgningen jag har testat. Men samtidigt är jag en ganska rastlös människa så jag byter hårfärg kanske lite för ofta då jag tröttnar.
Jag har färgat håret 4ggr med Tints of Nature, jag har inte upplevt att man inte får den färg man vill ha. Jag gjorde ganska mycket efterforskningar innan jag testade detta varumärke då jag inte hittade många recensioner. Tints of nature ägs av en frisörfamilj från Norge det är 2 bröder som är frisörer i grunden som skapade Tints of nature.
Jag har upplevt samma färgresultat som vilket annat märke som helst, det jag upplevde som mest posetivt var att det inte
* Sved i ögonen som det brukar göra annars
* Luktade gott istället för den vanliga starka lukten
* Jag tycker att det kan bränna i hårbotten, klia och bli väldigt varm när man färgar håret. Detta slapp jag även också vilket var trevligt.
* Håret blev även väldigt lent efteråt.
Detta är bara en tanke, det känns som att ekologiska hårfärger är snällare mot håret och att personer som är känsliga mot "vanlig" hårfärg borde testa det ekologiska alternativet.
puurly.com/collections/ekologisk-harfarg kolla på hårfärgerna, idag har jag deras mörka nyans och i 4CH Rich Chocolate Brown blev jätte bra resultat.
Försöker hålla mig till kemikaliefria, naturliga och ekologiska hårfärger. Jag gjorde research och fick lära mig att henna med andra ayurvediska produkter kan färga håret från rött till nästan svart hår. Man behöver experimentera lite för att hitta just den färg man vill ha. Men det skall inte vara några problem eftersom ämnena många gånger vårdar håret och stärker det. Tycker fler borde testa ekologisk hårvård. Köper mina produkter online. har hittat en sida som heter hennashop.se där allt finns samlat på en plats. Finns även bra instruktioner om hur man gör. Kommer aldrig använda icke-ekologiska och kemikaliebaserade hårfärger igen.