Lyfta huvudet tidigt. Tidig även i övrig motorisk utveckling?
Ni som har barn som kunnat lyfta på huvudet tidigt, hur har deras övriga motoriska utveckling varit under säg det första året?
Vårt första barn var jättetidig till ca 6 mån och sen tog det ytterligare ett antal månader innan de flesta andra barn kom ikapp. Drog sig fram vid 2 mån och ålade vid 5 mån. Vid 6 mån lärde hon sig sätta sig upp, ställa sig upp, krypa och gå mot möbler inom ca 2v. Innan du tar det här för en skryttråd så kan jag säga att jag var grundligt avundsjuk på de föräldrar vars barn var lite mer stationära
Nu har andra barnet kommit och jag har verkligen sett fram emot att få vara lite mer i fas med jämngamla barns föräldrar istället för att vilja prata barnsäkring medan deras guldklimpar på sin höjd vänder sig...
Med första barnet har jag ingen koll på när hon kunde lyfta huvudet eftersom hon vägrade allt vad magläge hette. Andra barnet accepterar det och kunde lyfta huvudet redan på BB. Betyder det här att risken är stor att även det här barnet blir väldigt tidigt? Eller kan jag fortfarande hoppas?