Birgitta2 skrev 2013-11-13 11:08:22 följande:
Om du är timschemalagd så skall arbetsgivaren betala för de timmarna du är sjuk. Så är det bara. Däremot, om du blir inkallad då och då och du aldrig vet förrän samma dag typ, så blir det svårt att få lön från arbetsgivaren.
Men jag förstår nu varför du kontaktar FK. Visste inte att man kunde ansöka om sånt. Kämpa på!
Ja det roliga i det hela är att det inte alls handlar om mycket pengar, jag var bokad på 10 dagars jobb under en 14dagars period på 50% när jag blev sjukskriven och det är det lilla arbetsgivaren vill komma ifrån, alltså hela 40 timmar :) Och det är kommunen det handlar om så inte så att det är någon småföretagare som förlorar en liten slant.
Nackdelen är att om jag får sjuklönegaranti från FK så får jag samma summa som jag skulle fått i sjukpenning, vilket är ungefär hälften av det jag skulle fått från arbetsgivaren i sjuklön då jag har dålig SGI. Men har bråkat med arbetsgivaren sedan i Juli nu och utan framgång men tänker inte ge mig förren jag fått iallafall nånting :) Haha.
Tack så mycket :)