• EochE

BF april/maj 2014 i Sundbyberg/Solna/Bromma

Hej! Vi väntar vårt andra barn i maj 2014. Tänkte höra om det finns andra goa och glada i vårt närområde som också väntar smått runt samma tid. Här kan vi ju bolla lite allt möjligt som har med graviditeter att göra. Både förstagångsföräldrar och andra är välkomna. Vi har UL i början av december. Känns som en eviiiighet tills dess. Ska bli så spännande att se ifall de kan ana om det är en kille eller en tjej. Ska ni ta reda på könet? Vilken MVC går ni på?

• Svar på tråden BF april/maj 2014 i Sundbyberg/Solna/Bromma
  • Elinannamaria

Hej!

Jag skall ha mitt första barn 26april, bor i järvastaden i Solna. Börjar bli otålig till rul som är 26november, längtar också efter lite fosterrörelser!

Undrar om det är några fler blivande mammor runt ikring?

• bullen76

Hej!
    Här är en till i området -bor i Solna. Jag väntar trean och är beräknad till 11 april. Har gjort rutinultraljudet för ett par veckor sedan och fick då reda på att vi ska få en pojke. Har två tjejer sedan tidigare.
    Jag går på Ultragyn vid Odenplan.
    Hur är läget för er?

• Lady H

Hej tjejer. Jag bor i Solna och väntar första barnet, bf 8 april. Har fått reda på att vi väntar en liten pojke, och allt har gått bra hitills. Tycker dock fortfarande att allt känns overkligt . V22+4 idag

• johtig

Jag bor i Huvudsta (Solna) och ska ha första barnet i slutet av maj. Är lite orolig för att jag knappt märker av graviditeten trots att jag nu ska vara i vecka 19 så jag längtar som en galning på nästa ultraljud den 7 januari, men alla dessa röda dagar runt jul och nyår ställer ju till det...:(

• Lady H
    johtig skrev 2013-12-25 21:47:25 följande:
    Jag bor i Huvudsta (Solna) och ska ha första barnet i slutet av maj. Är lite orolig för att jag knappt märker av graviditeten trots att jag nu ska vara i vecka 19 så jag längtar som en galning på nästa ultraljud den 7 januari, men alla dessa röda dagar runt jul och nyår ställer ju till det...:(

Hej! Då vor vi nära varandra (jag bor i västra skogen) . Hur har ditt ultraljud gått?
  • Sthlm1982

Hej. Jag väntar första barnet, en kille med bf 10 april. Bor i Sundbyberg och fyller snart 32. Hur mår ni?

• Lady H
    Sthlm1982 skrev 2014-01-21 09:23:33 följande:
    Hej. Jag väntar första barnet, en kille med bf 10 april. Bor i Sundbyberg och fyller snart 32. Hur mår ni?

Hej. Då har vi bf nästan samma dag . Jag har mått bra hela graviditeten fram tills ganska nyligen så ryggproblem började uppkomma . Hur mår du själv?
  • Lady H
    Post partum skrev 2014-02-01 22:30:45 följande:
    Får man smita med här även om man väntar första i juni?

Välkommen . Tyvärr verkar det inte vara mkt aktivitet i denna grupp
  • Sthlm1982

Hej.
    Jag som missade att svara på ditt svar Lady H. Sorry.

Jag mår hyffsat ok, men känner av lite foglossning och ont i ryggen. Helst efter en hel dags sittande på jobbet.

Går ni hos barnmorskan i Sundbyberg eller Solna? Jag gåt i Sundbyberg och är jättenöjd.

• Lady H
    Sthlm1982 skrev 2014-02-03 16:16:25 följande:
    Hej.
    Jag som missade att svara på ditt svar Lady H. Sorry.

Jag mår hyffsat ok, men känner av lite foglossning och ont i ryggen. Helst efter en hel dags sittande på jobbet.

Går ni hos barnmorskan i Sundbyberg eller Solna? Jag gåt i Sundbyberg och är jättenöjd.
    Ingen fara =). Jag går i Solna men har hört väldligt bra om Sumpans bm. Det finns förresten en facebook grupp (hemlig) som heter Stockholmsmammor våren 2014. Där arrangerar vi gemensamma fikan, luncher mm. Om ni vill gå med så säg gärna till så lägger jag till er på facebook och i gruppen. Vi har hitills träffats flera gånger och det är fika inplanerat på både mån och ons nästa vecka =)
  • Post partum

Ja gärna! Hur hittar jag dig/gruppen på Facebook? Du kan messa mig privat om du vill.

• Sthlm1982

Hej. Den går jag gärna med i. Jag känner inte någon som väntar barn samtidigt som mig,det känns lite trist.

• EochE

Hej mammor! 
    Jag tänkte börja med att utse mig själv till världshistoriens sämsta trådskapare då jag startar en tråd men sedan inte följer upp den... Sorry! Livet (dagislämningar, hämtningar, VAB, plugg, trötthet, järnbrist, etc kom emellan) men nu är jag tillbaka med full kraft (typ) och vill gärna följa er på er väg mot era små bebisar.

Vi vet nu att det är en lillasyster vi väntar och att hon förväntas komma runt den 9 maj, så det känns toppen! Sprattlar era små som tokar, för det gör min, särskilt när man syndat och ätit något sött... (Ajabaja!)

Vi går på Kronans MVC, supernöjd med barnmorskan där. Någon som har erfarenhet av BVC där? Vi går i Vällingby med första barnet då vi bodde i Råcksta förut men funderar nu på att byta för henne med när bebis kommer... :) 

Jag skulle gärna ses för en fika eller så om någon vill och kan. Jag pluggar (stor del på distans) och har en del tid att slå ihjäl, då gärna med andra som orkar babbla om bebisar hela dagarna (vännerna utan barn börjar nog lessna tror jag, haha) 

Så, återigen ledsen för att jag lämnade tråden vind för våg. Kul dock att så många ändå svarat i tråden!!! Nu är jag här och ska följa vad ni säger mycket mer regelbundet!

Hälsningar
    Elina 

• Lady H

Hej tjejer.

Jag har inte varit inne här på ett tag nu. Jättekul om ni går med i facebookgruppen! Den är sluten/hemlig vilket innebär att det bara går att gå med om man bjuds in av en vän. Skicka gärna era namn så lägger jag till er på facebook och bjuder in er till gruppen.

Det är fika inplanerad nästa vecka, kul om ni kan haka på!

• jennyhl

Hej!
    Jag väntar vårt första barn den 21a juni 2014. Bor i Sundbyberg och är 28 år. Finns det möjlighet att vara med i er föräldragrupp tro? :)

Svar på tråden BF april/maj 2014 i Sundbyberg/Solna/Bromma