Skakar om händerna när jag äter med andra
Hallå. Tänkte kolla om någon känner igen sig i mitt problem.
Ända sedan jag har varit 15 år så har jag till och från haft jobbiga skakningar i samband med att jag ska äta mat tillsammans med andra. Det började när jag var på ett soppkök där alla gick omkring med varsin plastallrik med soppa, jag stod tillsammans med några andra och åt och så frågade någon hur min soppa smakade. Helt plötsligt blev jag medveten om att alla tittade på mig och inväntade ett svar och hjärtat hoppade upp i halsen. Jag började skaka med skeden och var tvungen att gå därifrån o gå in på toan för att lugna ner mig. Det var som att hela kroppen blev en stel pinne och jag kunde inte kontrollera det. Aldrig varit med om något liknande innan.
Efter den händelsen så har det gått lite i perioder. Det har kunnat gå flera år utan att jag haft minsta skakningar eller ens haft oron att börja skaka när jag ätit med andra. Nu är jag 27 år gammal, och skakningarna har börjat komma tillbaka lite grann. I våras så var jag tvungen att sluta äta på jobbet, armarna började spänna och jag kände mig iakktagen och fick panikkänslor igen. Nu blir jag låg och orolig varje gång det vankas mat på jobbet.
Förutom det så är jag väl rätt normal, tycker om att prata med andra och känner mig stark o kry. Men just vid dessa specifika situationer vid maten eller även när det förväntas saker av mig ibland så kan jag få denna äckliga panikkänsla och bli paralyserad.
Fattar inte vad det kan bero på. Några andra som har liknande problem?