• traveler

Är det här företaget bra?

Imorgon ska jag på en arbetsintervju till ett företag med kontor i centraka sthlm. Det är ett Media/IT företag som startades 2007. Jag vill veta om företaget har god ekonomi och är konkurrenskraftigt.

Jag är inte så bra på ekonomi med när jag slår upp företaget på alla allabolag.se så tycker jag det ser ut som det står att företagen gjorde en vinst på 2 miljoner 2012. Kanske inte så jättemycket. Men vinst är ju när lönerna är betalda. Kan någon som är duktig på ekonomi ta en titt på det här företaget och ge mig ert intryck av det.  

http://www.allabolag.se/5567273569/Adtoox_AB

• Svar på tråden Är det här företaget bra?
  • MAN78

Ser ut som bolaget är stabilt trots ringa åldern. Tillväxt i omsättning och resultat är självklart positivt. Alltid lättare att arbeta för ett företag i medvind.

Sen om det är ett "bra" bolag att jobba för är en helt annan sak. Finns ju lite andra värden också, men det kanske du vet mer om efter intervjun.

Kanske

• traveler
    MAN78 skrev 2013-11-11 21:53:09 följande:
    Ser ut som bolaget är stabilt trots ringa åldern. Tillväxt i omsättning och resultat är självklart positivt. Alltid lättare att arbeta för ett företag i medvind.

Sen om det är ett "bra" bolag att jobba för är en helt annan sak. Finns ju lite andra värden också, men det kanske du vet mer om efter intervjun.

Kanske

Tack! Jag ska ha intervjun idag klockan tolv. Får vi se om det klickar.
  • traveler
    MAN78 skrev 2013-12-17 01:46:57 följande:
    Sa det klick?

Samma sag som jag skulle skriva på papprena så ringde de och sa att tjänsten har blivit uppskjuten på obestämd tid. De ska höra av sig efter nyår och tala om hur läget set ut. Det är bara att vänta...
Svar på tråden Är det här företaget bra?