Anonym (nä) skrev 2013-11-11 16:50:54 följande:
Jag valde en jättebra man till pappa åt mina barn. Misshandlande missbrukare är kanske inte direkt kända för att vara lätta att samarbeta med? Eller?
Nej absolut inte- men inget jag kände till tyvärr,
Sedan får jag väl göra en rättelse vad gäller mussbruk- det var en hänvisning till något någon annan skrev med liknande situation. Det
verkar ibland som pappan har någon form av missbruksproblem på sättet han reagerar och agerar. Men vi har alltså inte varit tillsammans på på nästa tio år så jag träffar honom ju inte dagligen.
Anonym (hh) skrev 2013-11-11 16:52:01 följande:
Vilket ansvar har DU gentemot barnet då? Du klagar ju bara på pappan, men hur har du försökt lösa situationen så det blir det bästa för ert barn?
Suck! Jag sprang förr benen av mig med vårt barn och följde hans märkliga nycker hit och dit. Han drev själv genom domar efter sitt huvud hur han tyckte att umgönget skulle vara- sa han i rätten. Men vi har knappt hunnit ut ur rättssalen förrän han börjar dribbla med domarna. Jag har ju då två valmöjligheter; göra som han vill för tillfället eller följa domen strikt. Det verkar vara hugget som stucket vilket jag väljer för det slutar med hämndaktioner i vilket fall som. Jag tror inte längre på snyfthistorierna om att han saknar vårt barn hit och dit för det verkar som han driver tvister enbart för att driva mig till vanvett.
Anonym (mm) skrev 2013-11-13 11:39:49 följande:
Har ingen missbrukare etc som ex, däremot en som hela tiden tjatat om att HAN gör rätt och JAG motarbetar honom när det är han som ändrar fram och tillbaka, ställer in, glömmer ringa dottern när han lovat, etc.
Det låter bekant.

Nöjd man skrev 2013-11-13 11:43:45 följande:
Om det är han som missköter sig så har svårt att se att det är du som får vitesförläggande.
Hur kommer sig det ?
Hur gammalt är barnet ?
Jag har börjat undra om han
kan få vitesföreläggande - jag får ju alltid höra att man inte kan tvinga honom till umgänge. Det värsta är ju att han försöker processa mot mig och få vitesföreläggandet utdömt. Vi har en sådan process på gång nu där jag vet att han inte dykt upp på ett halvår. Så blir jag plötsligt stämd med bland annat vitesutdömande som en del av talan.
Ja, hur bevisar jag att han inte har kommit? Fast det kanske är han som borde plocka fram bevis för att han har gjort det. Förra gången lyckades han i.a.f. inte och det är han skitsur över.
Anonym (s) skrev 2013-11-13 11:47:13 följande:
Jag känner många som har problem. Man måste ändå lämna ut barnet när det är umgänge och gör man inte det så kan man råka ut för vite. Barnet har rätt till umgänge även om du som mamma anser att barnet har det bäst med bara dig.
Misshandel och missbruk med barnet närvarande och finns det domar eller vad menar du?
Han har nu hållit på med det här hattandet i tio år och jag tycker - eller tror- att det skadar vårt barn att tvingas infinna sig på tid och plats och han inte dyker upp. Det har vid flera tillfällen inneburit att vi fått tacka nej till annat sällskap som hade kunnat bidra till något positivt . Hen är ganska cool och har svarat att hen struntar i om pappan kommer eller inte- men jag tycker att det är grymt. Allt processande kostar ju också pengar som hade kunnat användas mer konstruktivt.
Men jag vet avd du menar- tycker att nämndemännen kunde gå tillbaka och titta på gamla domar. Fats det hjälper kanske ändå inte för de säger inget om hur de efterföljts.
pegga skrev 2013-11-14 12:36:57 följande:
Det hörs ju redan på tonen i trådstarten att det inte bara är pappan som skapar problem.
Det får stå för dig! Jag anser att jag efter alla dessa år har min fulla rätt att känna djup frustration över situationen. Om han känner samma sak kan han starta en egen tråd.