• gonkis

Tidiga upprepade missfall vecka 5-6? NÅGON SNÄLLA

Hej!

Jag har nu haft mit 3:e mf. det första var ett ma i vecka 15, men det hade avstannat långt innan, det andra var i vecka 5+2, och nu det tredje var i vecka 5+0. Varför kommer jag inte längre i graviditeterna, jag vill ju också lyckas är så orolig att vi aldrig kommer att få ett barn.

/Veronica

• Svar på tråden Tidiga upprepade missfall vecka 5-6? NÅGON SNÄLLA
  • pergotezzie

hejsan har dom kollat ditt immunförsvar....har en väninna som vart gravid flera gånger men det slutade alltid med missfall.....sista gången hon fick missfall kollade dom hennes immunförsvar...det visade sig att det va alldeles för högt. kroppen trodde det va nåt farligt och stötte bort det....

hon fick en spruta sista gången hon blev med barn och nu har hon en underbar liten tös

bara ett litet tips...kolla det.. kram tezzie

• Herus

Be om en utredning..
    Efter 3 mf så har man rätt till det.
    Kramar om dig hårt. Har själv haft 3 mf och vet vad du går igenom.
    Ni kommer att lyckas..

• Mumle

Vad menas med för högt immunförsvar? är det det samma som att vara den som aldrig blir sjuk när alla andra insjunknar i flunsan? har 2 missfall i vecka 5 och vecka 6 bakom mig. Det är verkligen skit men min gynekolog sa att "det är kroppens sätt att rätta något till direkt, ofta vet kvinnor inte om att de haft ett missfall" detta skulle väl vara om mensen är en dag sen eller om man inte har stenkoll på dagarna. Han tittade på min livmodertapp och såg att den var hel, om den inte är det kan det vara orsak till missfall sa han.

• Eris

Har själv haft tre mf varav två var ma, ska få göra en utredning i maj.
    Vad jag förstår så kan det bero på en hel del, brist på vitamin-b, folsyra brist, progestoron brist mm.
    Som sagt det finns en hel del, killens soldater kanske inte heller e helt med, Kräv en utredning för det har du rätt till efter tre mf.
    Lycka till gumman, mga kramar Eris....

• viki

Hej tjejer
    Jag har haft 9 MF, olika tester och utredningar ingen fel hittades. Senast utred i Danmark hos Dr Christiansen expert på uprepade misfall. Han tror att min immunförsvar är för högt. Fick recept på prednisolon tableter och octagam (immunglobolin) sprutor, dessa mediciner hjälper att immunförsvaret regleras. Jag ska börja med de nästa månad. Senaste 10 år har aldrig varit sjuk.

Svar på tråden Tidiga upprepade missfall vecka 5-6? NÅGON SNÄLLA