• lisan92

Värk mellan benen ner på låren

Det är som värst på natten/morgonen och när jag ligger ner. Kan knappt vända mig i sängen för att det värker som f*n mellan benen, alltså inte i vaginan utan både över vaginan men mest vid innansidan av låren högst upp om ni förstår..
    Sitter jag still på en stol så känner jag ingenting.. och när jag är uppe och går så är det bara trycket längs ner i magen jag känner då den börjar bli rätt stor haha.

Kan det vara så att det är trycket från barnet som ger denna värk? någon som haft liknande?

• Svar på tråden Värk mellan benen ner på låren
  • Sunnza

jag undrar också... jag har såna samma promblem som du.. det gör verkligen ont :/ 

• jag med01

Jag har också samma! har kopplat det till att  bebisen vänt sig med huvudet ner och att huvudet stöter emot nerver i bäckenbotten.. Hört att det kan ila och kännas obehagligt då.. ska fråga min barnmorska i veckan tänkte jag

• lisan92
    Sunnza skrev 2013-11-11 18:47:03 följande:
    jag undrar också... jag har såna samma promblem som du.. det gör verkligen ont :/ 
    jag med01 skrev 2013-11-11 19:10:47 följande:
    Jag har också samma! har kopplat det till att  bebisen vänt sig med huvudet ner och att huvudet stöter emot nerver i bäckenbotten.. Hört att det kan ila och kännas obehagligt då.. ska fråga min barnmorska i veckan tänkte jag

Ja usch, inte alls så mysigt att ha! Jag ska ge det några dagar, för det kanske försvinner? man vet ju inte.. sen annars så tar jag upp det med bm på måndag då jag har tid.

• Sunnza
    lisan92 skrev 2013-11-12 09:58:19 följande:

Ja usch, inte alls så mysigt att ha! Jag ska ge det några dagar, för det kanske försvinner? man vet ju inte.. sen annars så tar jag upp det med bm på måndag då jag har tid.

jag har varit med sånt ifrån 25 veckor och jag är 30veckor nu... har alltid glöm att ta det upp med bm :D
  • kimsivimsi

Jag har samma sak, men mitt beror på foglossning. Det värker i ljumskarna och strålar ner i benen så man känner sig stel som attan! 

• sextontolv

Det låter som foglossning! Jag har den sjukaste foglossningen men kan tänka sig. Kan inte vända mig i sängen, soffan eller gå ibland. Ingenting hjälper heller.. De e bara o bita ihop tills bebis (i mitt fall en pojke) e ute

• Rue

Har samma- mitt i foglossning i framfogen. Haft det sen v 20 typ, går in i v 28 imon.

❤️Väntar tvillingarpojkar feb 2014❤️
Svar på tråden Värk mellan benen ner på låren