• Manfredo

Ge barnen leksakskataloger?

Jag gillade alla kataloger som liten och barnen gör det nu, men de får redan nytt nästan varje vecka.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ge barnen leksakskataloger?
  • accept

Min dotter får självklart titta ! Mysigt ju

Julia April 2011, Tvillingar Februari 2014
  • Whitetrash86

Självklart kan barnen få titta.. men bara för att man tittar så behöver man ju inte få!

• Jamku

Det blir större köptryck med reklam

• sandlilja

Mina barn älskade att titta, drömma, ringa in sina favoriter....dom fattade ju att de inte kunde få allt men det var roligt ändå och för oss vuxna bra att få tips till julklapp. Vi tittade tillsammans också.

• Dixie
    Manfredo skrev 2013-11-10 19:46:00 följande:
    , men de får redan nytt nästan varje vecka.

vad menar du med att de får nytt varje vecka? att det är ny saker i katalogerna varje vecka?

mina barn får alltid leksakskataloger - det kan roa dem i flera timmar!   
  • Manfredo
    Dixie skrev 2013-11-10 19:49:53 följande:

vad menar du med att de får nytt varje vecka? att det är ny saker i katalogerna varje vecka?

mina barn får alltid leksakskataloger - det kan roa dem i flera timmar!   
    De får nya leksaker nästan varje vecka redan
  • Ramborg

Jag minns hur roligt det var att sitta och kryssa för allt man ville ha i katalogerna. Men jag minns inte om jag nånsin fick nånting ur de där katalogerna. Tror knappt det, vi hade inte så mycket pengar när jag var barn.

42.
  • Dixie
    Manfredo skrev 2013-11-10 20:16:24 följande:

ok - men om dina barn får nya leksaker varje vecka - vad har det med leksakskatalogerna att göra?
    jag lär mina barn att de inte kan få allt som de vill ha, så de får gärna titta i leksakskatalogerna.  
  • Jamku

Barn förstår det men all reklam skapar mer köptryck

• fluu

Hon är fri att titta, än bryr hon sig inte så mycket dock. Det blir ju inte mer eller mindre presenter för det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • jag är den jag är
    Manfredo skrev 2013-11-10 20:16:24 följande:

Av ren nyfikenhet; varför ger du dina barn nya leksaker varje vecka? 

Mina barn döttrar älskar att titta i leksakskatalogerna som dimper ner i brevlådan. De sitter där tillsammans och myser och kryssar för det som de önskar sig. T.om min 12-åring tycker att det är mysigt att titta tillsammans med lillasyster. De får sällan nya leksaker/grejer som inte är nödvändiga. Visst händer det vid något sällsynt tillfälle men oftast får de spara till det själva i så fall. 

De vet också att bara för att man önskar sig så är det långt ifrån säkert att man får.      
  • Trilllana

Vi får ingen reklam, alltså inga leksakstidningar.

• JoRi

Vi har ingen reklam men får leksakstidningarna av min mamma, jätte roligt och barnen älskar att titta i den, sätta kryss för vad dom vill och det kan roa dom i timmar! Sen vet dom att man inte får allt man önska men önska sig kan man alltid!

• Manfredo
    jag är den jag är skrev 2013-11-12 12:30:13 följande:

Av ren nyfikenhet; varför ger du dina barn nya leksaker varje vecka? 

Mina barn döttrar älskar att titta i leksakskatalogerna som dimper ner i brevlådan. De sitter där tillsammans och myser och kryssar för det som de önskar sig. T.om min 12-åring tycker att det är mysigt att titta tillsammans med lillasyster. De får sällan nya leksaker/grejer som inte är nödvändiga. Visst händer det vid något sällsynt tillfälle men oftast får de spara till det själva i så fall. 

De vet också att bara för att man önskar sig så är det långt ifrån säkert att man får.      
    Inte jag, mamman tjänar bra så det blir McD och leksaksaffären nästan varje lö/sö.
  • La Lola

Självklart får Hedda titta!
    Perfekt ju nu till jul! Då kan hon önska sig av utbudet i de.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Manfredo skrev 2013-11-10 19:46:00 följande:
     men de får redan nytt nästan varje vecka.
    Får de leksaker varje vecka?
  • Jamku
    La Lola skrev 2013-11-12 17:25:32 följande:
    Får de leksaker varje vecka?
    Det står nästan
  • La Lola
    Jamku skrev 2013-11-12 17:30:15 följande:
    Det står nästan
    Ja nu gör inte ordet så stor skillnad iofs.
    Tycker det är förbaskat ofta iaf.
  • Jamku

Det kanske är så med dom som har mkt klöver

Svar på tråden Ge barnen leksakskataloger?