• verkar

Montera tvilling liggdel på Urban jungel/ Mountain Terrain

Jag köpte den på blocket, vagnen är en äldre modell men oanvänd. Enligt säljaren skulle en liggdel från 2011 eller äldre passa men jag får inte bort suffletten som verkar sitta fast med en popp nit. Jag försökte att ha den kvar under liggdelen och över men då lutar liggdelen. På de bilder jag sett finns inte suffletten till sittdelarna kvar när liggdelen är på. Någon som har en likadan vagn som kan hjälpa mig?

Ursäkta min dyslexi
  • Svar på tråden Montera tvilling liggdel på Urban jungel/ Mountain Terrain
  • Frögurka

Vilken suflett vill du ha bort? De ska passa medans båda suflettetna sitter på. För att ta av sufletten så är de bara att dra RAKT utbpå ena sidan där den sitter fast, o sen andra. De är lite bökigt då pinnarna inne i fästet är lite böjda.. Fattar inte vad du menar me "försöker ha den kvar under liggdelen o över"?

• verkar
    Frögurka skrev 2013-11-10 19:33:37 följande:
    Vilken suflett vill du ha bort? De ska passa medans båda suflettetna sitter på. För att ta av sufletten så är de bara att dra RAKT utbpå ena sidan där den sitter fast, o sen andra. De är lite bökigt då pinnarna inne i fästet är lite böjda.. Fattar inte vad du menar me "försöker ha den kvar under liggdelen o över"?

Allså jag provade att ha suffletten kvar (det är en stor ej två separata) medan jag försökte sätta dit liggdelen.
    Ursäkta min dyslexi
  • Frögurka

Ja vet tyvärr inte. Själv hade ja nyligen 1 sittdel o 1 liggdel o då satt stora sufletten kvar utan problem.

• verkar

Ja men då hadde du en "hållare" till liggdel ellerhur?

Ursäkta min dyslexi
  • Frögurka

Jo, om ja förstår dej rätt.. Mellan sittdelarna såfinns ju en smal pinne som är till för att fästa sittklädslarna eller dom separata liggdelarna. Men me en stor liggdel, tar man då bort mittenpinnarna? Om ja, så borde inte de påverka sufletten ändå tänker ja utan möjlighet att SE vagnen för tillfället.

• Frögurka

Nu har ha googlat bilder o tror ja förstår vad du menar nu. Menar du att sufletten blor ivägen för de översta fästet på vardera sida? Isf ska de ju va samma problem me EN liggdel o eftersom ja hade stora sufletten kvar så måste ju mitt översta fäste på liggdelen ha suttit UNDER fästet för sufletten. Har ja förstått dej rätt o tror du att du förstår mej rätt? :) Eftersom du ska ha en stor liggdel så måste du ju ta bort pinnarna i mitten o då är frågan om de kan va så att dom påverkar sufletten?

• verkar

Pinnarna i mitten är ej problemet, de gick att ta bort lätt. På de bilder jag har sätt finns syffletten inte kvar när tviling liggdelen är på.

Ursäkta min dyslexi
  • mala78

Du ska ta bort sufletten. Som någon skrev drar man ur ena pinnen först rakt ut och sen den andra, ev är ena sidan lättare att lossa först än den andra, men du kanske redan fixat det :)

• mala78

Hoppas det gick bra sen med monteringen och grattis till bra val av tvillingvagn!

Svar på tråden Montera tvilling liggdel på Urban jungel/ Mountain Terrain