• Y L L E

Jeansen spricker i grenen/insida lår!

Hej på er!

Jag har ett problem som jag tänker att jag inte är ensam om. Idag sprack mitt sista par hela jeans när jag satte mig i bilen (låg stol).. Jag är normalviktig och har en kroppsbyggnad som gör att mina lår går ihop när jag går, det i sin tur gör att mina jeans gnids mot varandra och tunnas till slut ut så mycket att de plötsligt spricker!
    Det spelar igen roll vilket märke jag köper eller om det är stretch eller inte, jag har inte märkt någon skillnad. Jag har arbetsuniform på jobbet så det är inte så att jag går runt i dem dagarna i ända...

Är det någon annan som har samma irriterande problem? Kan man förebygga det? Kan man laga dem igen? Har ni andra tips, t ex på olika jenasmärken som verkar hålla bättre för er?
    Eller är det bara jag som råkar ut för detta?

• Svar på tråden Jeansen spricker i grenen/insida lår!
  • mammasmirakel

Japp, har samma problem även om det tar ett bra tag.
    Är också normalviktig, mot nedre BMI-skalan.
    Jag har bara accepterat detta faktum ;)

• jashrinah

har samma problem , bmi 21 , har fått lov att inse att jag är för fet , låren skall inte nudda varandra. 

• roffe
    jashrinah skrev 2013-11-09 15:36:31 följande:
    har samma problem , bmi 21 , har fått lov att inse att jag är för fet , låren skall inte nudda varandra. 
    Eh va?xD
    Huruvida låren går ihop har ju med hur benen sitter fast på kroppen att höra, bäcken och höfter. Inte fläsket. 

Jag är 170cm lång, mina lår gick ihop när jag vägde 50 kg. Dom går fortf ihop när jag väger 70. Har int med fläsk att gör. På vissa kanske, men jag ser många smala som inte är särskilt bredbenta. Jag tänker såhär, man slipper frysa om snirren iaf :P

Mycket drygt att alla jeans nöts sönder, det blir jävligt dyrt i längden. Jag vet inte vad man ska göra, ska man sy på något tåligare tyg mellan låren på byxorna, något typ blankt som kanske inte ruffas upp så lätt? :/
  • mammasmirakel

Håller med. Kan inte säga att jag är särskilt fet när jag väger 52 kg, som är min trivselvikt till mina 163 cm.
    Är smal runt höfterna vilket säkert bidrar till att benen sitter närmre varann.

• Aniiee

Möjligtvis om man skulle kunna stärka jeansen.. jag har inte testat själv, men.... jag har samma problem.....Annars kan man ju alltid lappa....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • PrinsessanLeia

Börja gå som Zeb Macahan kanske? Kan man träna sig till hjulbenthet? Om jag hade det problemet skulle jag aldrig investera i dyra jeans för de går säkert sönder ungefär lika snabbt som billiga. Förstärka tror jag är svprt för då kommer man att få sömmar där, möjligtvis nögon slags stryka på lapp på insidan.

• gavlemamma

Dom går knappast sönder för att låren nuddar varandra, att dom går i sönder i grenen är för att den punkten utsätts för mest belastning när man rör sig.

• roffe
    gavlemamma skrev 2013-11-09 21:29:45 följande:
    Dom går knappast sönder för att låren nuddar varandra, att dom går i sönder i grenen är för att den punkten utsätts för mest belastning när man rör sig.
    Mina går sönder både i grenen samt att det slits upp hål på låren oxå, dvs 1-2 dm nedanför grenen. Om du gnuggar två tygbitar mot varandra 12 timmar per dag så böjar tyget ge vika efter ett tag helt enkelt.
  • Y L L E
    PrinsessanLeia skrev 2013-11-09 20:54:15 följande:

Börja gå som Zeb Macahan kanske? Kan man träna sig till hjulbenthet? Om jag hade det problemet skulle jag aldrig investera i dyra jeans för de går säkert sönder ungefär lika snabbt som billiga. Förstärka tror jag är svprt för då kommer man att få sömmar där, möjligtvis nögon slags stryka på lapp på insidan.

Det där med lapp på insidan har jag också funderat på! Det borde väl gå att göra?

Någon som har förslag på hur?
  • MrsHughes

Jag lämnar in mina till kemtvättsskräddaren. Han sätter lapp på insidan och det syns knappt att det är gjort något. Lätt värt 150 spänn.

Svar på tråden Jeansen spricker i grenen/insida lår!