• Cissan83

Sambon vaknar inte....

.....när våran 2-åring vaknar på nätterna. Sonen vaknar alltid några gånger & har tappat nappen eller så. Nu är han förkyld med, så han hostar väldigt. Jag har aldrig varit borta en natt förut, men nu är jag bortbjuden över en natt & ska åka i morgon! Men jag är sååååå orolig & nervös! Sambon sover sjukt tungt!! Tänk om vår lille son får ligga & skrika sig blå i morgon natt, eller än värre: att det händer nåt! Någon som har något gott råd, eller tips om detta? Borde jag stanna hemma kanske..? *Åhh!*

• Svar på tråden Sambon vaknar inte....
  • Lena

Prova i natt genom att sova i annat rum. De flesta vaknar om de känner sig ansvariga.

• Frontline

Jag vaknar aldrig när barnen har vaknat på natten förutom dom få gångerna som jag har varit ensam hemma med barnen för då vaknar jag direkt.
    Ligger säkert undermedvetet att min fru vaknar före mig på natten men måste jag vara på alert så vaknar även jag...

Så var inte orolig han vaknar säkert då han är ensam hemma...

Frugan ska iväg på en resa inatt hon sticker klockan 4 och jag kommer garanterat ligga på helspänn efter att hon har åkt fast jag har druckit ett par öl ikväll...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Monchichier

Prata med sambon om ditt problem.
    Jag är övertygad om att han kommer att vara tillmötesgående och förstående, speciellt när du berättar att du överväger att stanna hemma. 

• Cissan83
    Frontline skrev 2013-11-08 23:08:33 följande:
    Jag vaknar aldrig när barnen har vaknat på natten förutom dom få gångerna som jag har varit ensam hemma med barnen för då vaknar jag direkt. Ligger säkert undermedvetet att min fru vaknar före mig på natten men måste jag vara på alert så vaknar även jag... Så var inte orolig han vaknar säkert då han är ensam hemma... Frugan ska iväg på en resa inatt hon sticker klockan 4 och jag kommer garanterat ligga på helspänn efter att hon har åkt fast jag har druckit ett par öl ikväll...

Jag hoppas det ligger undermedvetet hos min sambo också i morgon. Jaa... Jag kommer väl oxå ligga på helspänn oxå o inte kunna sova, Fast jag inte är hemma... =\
  • Cissan83
    Monchichier skrev 2013-11-08 23:09:30 följande:
    Prata med sambon om ditt problem. Jag är övertygad om att han kommer att vara tillmötesgående och förstående, speciellt när du berättar att du överväger att stanna hemma. 

Jag har pratat med honom. Han säger bara att det är lugnt, och han är inte alls orolig! Sååå...: Its just me..!! =\
  • Frontline
    Cissan83 skrev 2013-11-08 23:15:39 följande:

Jag har pratat med honom. Han säger bara att det är lugnt, och han är inte alls orolig! Sååå...: Its just me..!! =\
    Haha jag har sagt precis likadant ikväll efter att ha fått massor med förhållningsorder av frugan ikväll om att vakna i tid ifall barnen vaknar och jag är inte ett dugg orolig då jag lägger ett av mina öron ute i hallen inatt innan jag hoppar isäng...

Skulle jag sova så har jag en backup i form av äldsta grabben som är 6 år och han kommer in och säger att "pappa barnen är vakna"
    Dom är 1 och 2 år dom andra...
  • Cissan83
    Frontline skrev 2013-11-08 23:20:27 följande:
    Haha jag har sagt precis likadant ikväll efter att ha fått massor med förhållningsorder av frugan ikväll om att vakna i tid ifall barnen vaknar och jag är inte ett dugg orolig då jag lägger ett av mina öron ute i hallen inatt innan jag hoppar isäng... Skulle jag sova så har jag en backup i form av äldsta grabben som är 6 år och han kommer in och säger att "pappa barnen är vakna" Dom är 1 och 2 år dom andra...

Åh! Vad bra!! :) Tyvärr har vi ingen 6-åring som kan gå in o väcka honom då... :(
  • Baryk

Vet du, jag sov alltid stenhårt på nätterna när barnen var små (inte bebisar, men lite större) o deras pappa vaknade vid minsta lilla knyst. Men faktiskt, så fort han inte var hemma så vaknade jag mycket mycket lättare. Antagligen är det så för honom med ska du se. Glad

• Ramborg

Om du är orolig så be honom sova med babywatchen på hög volym på sängbordet. Då kan han inte undgå att vakna om där blir ljud i barnrummet.

Men jag tror som de andra, att man vaknar lättare om man är ansvarig.

42.
  • Frontline
    Cissan83 skrev 2013-11-08 23:24:56 följande:

Åh! Vad bra!! :) Tyvärr har vi ingen 6-åring som kan gå in o väcka honom då... :(
    Det var min backup men även vår 2 åring kan ta sig ur sängen och hitta in till vårt sovrum så det är ju backup nummer 2...

Den minsta ligger så nära vårt rum att den hör jag om han vaknar fast han gör inte mycket väsen av sig utan jollrar för sig själv och behövs inte panikhämtas...
Svar på tråden Sambon vaknar inte....