Ammande mammor hjälp! Klädpanik!
Jag har inget att ta på mig, hjälp! Vad använder ni för kläder? Hittar verkligen inga snygga amningskläder och vanliga plagg är inte alltid så funktionella. Någon som har något klädtips?
Jag har inget att ta på mig, hjälp! Vad använder ni för kläder? Hittar verkligen inga snygga amningskläder och vanliga plagg är inte alltid så funktionella. Någon som har något klädtips?
Jag hade en hel del skjortor och blusar med knäppning.
Ett amningslinne eller ett vanligt linne under en vanlig tröja/topp funkade bra för mig, dra upp tröjan och knäpp upp linnet så visar man inget man inte vill.
Jag hade alltid ett långt linne under alla tröjor/blusar. Plus en amnings-bh. När det var dags knäppte jag upp bh:n, drog ner linnet lite grann och drog upp tröjan el knäppte upp blusen. Linnet täcker magen och när man drar upp tröjan och lägger dit bebisen visar man ingenting av bröstet heller. Perfekt. På det sättet kan man använda alla sina vanliga kläder. Det enda jag investeraade i var bra och snygga amnings-bh:ar från Glammom.se.
Åh glammom, grymt tips! Har så fruktansvärt osexiga bh:ar nu Jag har amningslinnen från Lindex men problemet är väl kanske att jag inte har några snygga toppar att ha ovanpå. Får nog ge mig ut på en shoppingtur!
Tack för era svar förresten!
Ja, Glammom är superbra! Lite dyra, men riktigt bra och snygga bh:ar och bra service, så det är ett tips jag försöker sprida vidare när helst jag kan.
Ta på dig vanlig tröja o linne under och när du vill amma dra upp linnet som är under och ut med tutten då ser man ingenting
Angående amningsbh.. Med första barnet köpte jag det men med detta barnet har jag faktiskt lagt ner det o köpt sk "sömlös" BH istället. Som är mer som en top liksom. Jag måste nämligen sova med BH o amningsskydd annars blir sängen full med mjölk. Amningsbh är inte speciellt skönt att sova med..
Iallafall.. Den sömnlösa bh'n var så mkt bekvämare att jag numera använder det dagtid också. När jag ammar använder jag amningslinne eller har ett längre linne som jag drar neråt o ett som jag drar uppåt. Samtidigt som jag drar uppåt drar jag även upp bh'n på det bröst som skall amma. Hår mkt lättare än att knäppa upp en amningsbh o när man ammat klart drar jag bara ner bh'n i samma rörelse som jag drar ner "locket" på amningslinnet. Sen använder jag de flesta av mina vanliga toppar/tröjor/skjortor ovanpå.
Kör mest på boob-kläder, kanske inte de mest fantasifulla eller glammigaste men helt klart skönast!
om du vill ha sköna och snygga amningskläder, kolla www.neme-shop.com
Jag använde bara amningslinnen från hm och lindex, med koftor i alla dess former över. Skittrist, men det enda som funkade för mig. Ska aldrig mer amma
Jag beställde av märket Mothers en Vogue. På många av kläderna syns det inte ens att det är amningskläder, så jag använde dem ganska länge efter amningsavslutet också.