Kan detta verkligen gå vägen?
För att göra en väldigt lååång historia kort så har jag ett rent h-vete med sjukvården i bakgrunden.
Innan i år trodde de att jag hade en X graviditet och beslutade sig för att operera. Det visade sig att X:et var en normal cysta och jag fick missfall av ingreppet. Detta ledde till händelseanalys på avd jag låg på då det visade sig brista mycket rutinerna.
Nu plussade jag igen....för två veckor sedan rätt så exakt. Hade min mens runt 25-30 september och var i går inne för ett steg två ingrepp för cellförändringar. Sa då att jag nyss tagit ett test och att jag inte visste hur långt gånget jag var så hon gjorde ett VUL. Hon såg endast en hinnsäck på 2,5 mm....
Hon så att det var en fullkomlig normal grav och att jag var i v 4-5. Enligt min sista mens skulle jag vara i 6+. Om innehållet i min livmoder är 4-5 v, kan det verkligen då vara friskt är jag faktiskt plussade för 2 veckor sedan?
Det syntes alltså bara en hinnsäck utan innehåll. Hon nämnde att de börjar oroa sig när de ser en stor hinnsäck utan innehåll men hon visste ju inte heller att jag vetat om de i så länge som två veckor. Hoppas jag gjort mig någorlunda förstådd. Finns det någon som varit med om samma sak? Någon som har nåt lugnande att säga eller kan dela med sig av andra erfarenheter kring detta?
/M