V27 och vet inte hur jag ska orka
Hej på er! Jag är gravid i vecka 27 och jobbar heltid med ett tungt jobb (kossor). Det har gått bra hela graviditeten, inte varit sjukskriven eller något och fram till v 22 någongång gjort samma saker som alla andra här, med tunga lyft osv. Nu får jag göra mindre tunga arbetsuppgifter för mina chefer är väldigt förstående, men det är ju ändå så att det mesta man gör i en ladugård gör man med kroppen sin, när man jobbar med djur hamnar man ju även i sådana situationer där man måste hugga i för att antingen rädda sigsjälv eller djuret (tex dra ur kalvar, hoppa undan för rädda kor, behandla sjuka djur, ta hand om kalvar som ska flyttas eller matas osv) och nu känner jag verkligen att det börjar ta på mig... Igår kväll när jag kom hem trodde jag jag skulle behöva sjukanmäla mig imorgon, det fanns ingen energi kvar! Jag bara sov och sov! Jag har också en häst och en hund som jah ska ta hand om och när det blir så känner jag att dom blir lidande Jag har även stora problem med sammandragningar, sen v 16 har dom kommit och sista veckorna får jag oftast 20-30 st en jobbdag.ibland gör dom ont. Min barnmorska säger att det inte är farligt, men att jag ska ta det lungt bara och ringa förlossningen om de blir onda och regelbundna (vilket dom blev en kväll, men då visste jag inte att jag skulle göra det, och dom gick över av sigsjälv) hon säger att jag bör hoppas på graviditetspenning, men den ansökan har jag ännu inte fått svar på, fast det var 3 veckor sen jag ansökte :-\ just nu känns allt hopplöst, äntligen helg snart, men sen då? Jag lever dag gör dag, känner mig inte som en människa, mer som en zombie. Och i helgen har jag massvis att göra i stallet. Vad ska jag göra? Hur länge orkar man Kämpa?