• Mammatill2prinsessor

Ge upp hoppet? :(

Hej! Gjorde ett gravtest igår och fick ett svaagt plus.. Köpte på eftermiddagen ett clearblue med veckoindikator för att dubbelkolla då jag inte Trodde på det... Det visade oxå gravid och 1-2 v sen befruktningen.. Senaste Mensen haft jag ca 7-8 okt.. Var imorse hos gyn för en koll då jag haft lite små smärtor till och från.. Jag nämnde inget om dom positiva gravtesten för att jag inte ville att han skulle skylla på det att smärtorna Kanske berodde på det och därmed inte göra något ultraljud.. Han undersökte och sa ingenting men kollade väldigt och såg fundersam ut.. Men sa som sagt ingenting alls.. Men han såg en liten liten cysta.. Helt ofarlig.. Kan jag då ge upp hoppet om att vara gravid eftersom att han inget såg eller kan det ha varit för tidigt.. Hade ägglossning runt 20-22 okt.. Förvirrande just nu.. Kan det vara falskt positivt? Ska tillbaka om ca 5-6 veckor för att se så cystan är borta.. Hur kan jag tänka och vad kan stämma? Har alltid hört att det är väldigt liten risk att det visar positivt om det inte stämmer? Sååå tacksam för svar!

• Svar på tråden Ge upp hoppet? :(
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Då tidigt syns inget på ul. Jag tycker inte att du ska oroa dig. Det finns falskt negativa tester men inte falskt positiva tester. Grattis!

Svar på tråden Ge upp hoppet? :(