• Anonym (lessen)

Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?

Det är ofta jag får anmäla inlägg där folk i en tråd kallar mig för "puckad" och andra personliga angrepp.
    Ser att inläggen ofta är kvar och vissas nick favoriseras (??) av moderatorerna?

Jag känner mig ledsen och kränkt just nu i en tråd och jag har inte vart anonym i den.
    Ingen har tagit bort inlägget från denna person trots att jag anmält.  

• Svar på tråden Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?
  • Duckan

Hur länge sen du anmälde då? Kan väl ta en stund för de att behandla ärendet?

• Anonym (Suck)

Ibland kanske det är befogat... Om du inte kan ta folks åsikter och nedvärderande ord så kanske du inte ska skriva inlägg... Eller helt enkelt lära dig att inte ta åt sig av vad främlingar tycker och tänker ...

• Anonym (lessen)
    Anonym (Suck) skrev 2013-11-07 11:05:49 följande:
    Ibland kanske det är befogat... Om du inte kan ta folks åsikter och nedvärderande ord så kanske du inte ska skriva inlägg... Eller helt enkelt lära dig att inte ta åt sig av vad främlingar tycker och tänker ...
    Även om det är befogat så står det klart och tydligt på Familjeliv att man inte skall kränka andra,
  • Höst flickan

ja, kallar någon dig puckad så har man glidit ifrån ämnet.
    hoppas fl tar bort det.
    vuxna människor ska vara snälla

• Anonym (Käre värld)

Men puckat är väl bara ett annat ord för korkat eller dumt vilka också är synonymer med att man inte håller med... Att bli kränkt av ordet puckat tycker jag är rätt puckat...

• Anonym (x)

Ts varför ta det så personligt? Fl är ju bara ett forum,det är ju ingen som känner dig?

• Anonym (Stefan)
    Anonym (Käre värld) skrev 2013-11-07 12:59:24 följande:
    Men puckat är väl bara ett annat ord för korkat eller dumt vilka också är synonymer med att man inte håller med... Att bli kränkt av ordet puckat tycker jag är rätt puckat...
    Att säga att någon är korkad eller dum, är ett personangrepp. Har inget med åsikter att göra.

Tycker du det var ok att kärringen kastade en tårta i Åkessons ansikte istället för att debattera med honom? Kan man inte acceptera andras åsikter utan att gå till personangrepp så får man låta bli att diskutera.
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (x) skrev 2013-11-07 13:01:48 följande:
    Ts varför ta det så personligt? Fl är ju bara ett forum,det är ju ingen som känner dig?
    Säger du samma sak till föräldrarna vars dotter tog livet av sig för att någon kränkte henne på nätet?
  • Anonym (Käre värld)

Men varför i hela friden läser man och skriver på forum om man mår dåligt av det! Det är väl bara att ägna sig åt något vettigare :)

Svar på tråden Vem ger en rätt att trycka ner andra psykiskt på Familjeliv?