• Trinis

Välja grundskola Göteborg

Vår son ska börja förskoleklass hösten 2014 och vi funderar på skola.
    Vi vill ju att han ska gå i en skola där han kan utvecklas och trivas, en skola med bra miljö och bra lärare.
    Vi bor nära en skola men det känns inte som en bra skola som vi vill att vår son ska gå på, så vi är villiga att köra honom till skolan.

Ni som har barn i grundskolan i Göteborg, vilken skola går era barn i och är ni nöjda?
    Eller om någon har någon info om skolor är jag så tacksam

• Svar på tråden Välja grundskola Göteborg
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade sökt till vasaskolan. Det är iof svenska kyrkan som bedriver den och det är en privatskola men det är små klasser hela vägen från förskoleklass till nian. Målet är 15 elever i varje klass.

• yoshimi

Är det friskola eller annan kommunal skola ni funderar på?

Väljer ni en annan kommunal skola är det inte säkert att ni får plats på grund av att de som bor i skolans uptagningsområde får plats först.

Sen kanske ni skall väga in den sociala aspekten,
    går barnet i skola där ni bor kommer han också ha vänner som bor nära er och det
    är väldigt viktigt för många barn.

• jenst1

Skulle vilja haka på här... vi har precis samma problem. Skolstart ht 2014.
    Vi bor i Lundby men känner inte att någon skola där verka passa, iofs dåligt pålästa om alla skolor så jag får fortsätta forska i det.

En av oss arbetar i centrum så det hade ju varit bra med en skola där, men får väl tänka även Masthugget och Linné.

Den sociala aspekten är defenitivt något att väga in, men vi känner att undervisningen, tryggheten, bra lärare och "lugna" skolor måste gå före och hoppas barnen får nya kompisar och förhoppningsvis behålla de gamla.

Har även funderat på de internationella skolorna men måste höra mig för mer även här.

Också tacksam för tips och råd.

• Tangent

Här finns alla skolor i gbg listade http://goteborg.se/wps/portal/invanare/forskola-o-utbildning/grundskola/hitta-grundskolor/!ut/p/b1/jY5LCsIwFEXX4gbyXnj5tMNoafoJtRUFm4lUkRJo2ono9q0LEL2zA-fABQ-95CSV0ARn8PPwDOPwCMs8TB_26tLyqku23ODepjmWx7rNm9rZTKhV6FdhZ00htENMnJVYmuJ0SDsiNPRfj19m8FdfgQ_XyF63yJBxUusFlJokFzoVGppiiXeIfsqT0Wzeym43mg!!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
    Om länken inte funkar gå in på goteborg.se under förskola&utbildning.
    Mitt barn går i Johannebergsskolan, den är bra men den är väldigt full.
    Vasaskolan vet jag flera som har sina barn i och de är mycket nöjda.
    När sankt sigfrids plan finns montessoriskolan casa, den ska också vara bra.
    Vidare ska även Krokslättsskolan i mölndal vara mycket bra.

Svar på tråden Välja grundskola Göteborg