• Svar på tråden Svenska föräldrar uppfostrar brats.
  • Ugge

Tror de e lite till mans.
    Det är de som curlar sina barn som får mest uppmärksamhet. Men min erfarenhet är att det är
    ingen större skillnad på invandrar familjer eller infödda svennar.

Vissa curlar och omhuldar sina ungar o skriker på skola, lärare och samhälle så fort något går emot deras barn.

• amanda h

Även fast det är självklart att alla svenska föräldrar inte har samma syn på uppfostran, så håller jag med artikeln på många punkter. Speciellt om man bara utgår från familjeliv och alla åsikter som skrivs här! Ett exempel är tråden som skrevs om time outer, och majoriteten tyckte detta var fullständigt oacceptabelt att "straffa" barn på detta sättet. Istället skulle man prata lungt med barnet. Själv är jag helt för time outer. Jag tror helt klart att barnen kommer bli brats om man inte visar vem som bestämmer i familjen!

• blubbblubb

Ja, det tror jag. Jag tror framförallt inte vi på något sätt ifrågasätter varandras uppfostran. Jag har ett barn med ADHD och har deltagit i en kurs i om detta syndrom. Det genomgående temat var att man skulle sänka kraven hemma, för att barn med dessa diagnoser har tillräckligt många utmaningar i skolan....

Japp, och där försvann chansen att få ett seriös vägledning i hur man ska tänka kring vilka konflikter man ska ta.
     Ta det, lägg till att genierna som skrivit nya skolagen tycker att alla ska gå i samma klass, så behöver man inte diskutera orsaker till stökiga klassrum mer.

Vi litar på att barns sunda förnuft ska lära dem hur de uppför sig ialla situationer. Många klarar det, andra skulle behöva mer vägledning. 

• londonkarin

Jag bor i England sedan 10 år och jag måste erkänna att det ligger mycket sanning i den artikeln. Vi märker helt klart en stor skillnad när vi reser hem!

• Gathehielm
    blubbblubb skrev 2014-01-28 14:28:49 följande:
    Jag tror framförallt inte vi på något sätt ifrågasätter varandras uppfostran.
    Absolut! Många föräldrar glömmer att uppfostran bara delvis går ut på att skapa en stark individ, utan att man också måste forma sitt barn till någon som andra står ut med.

Allt för många skitungar i landet. Särskilt mina.
  • Litet My

Jag tycker det är lustigt, ALLA klagar över dagens curlade och ouppfostrade ungar, men det är ingen som  vill stå för att det är just deras barn som är de söndercurlade och ouppfostrade barnen utan man skyller alltid på "de andras barn, men vi gör minsann inte så"

• Gathehielm
    Litet My skrev 2014-02-04 14:38:22 följande:
    Jag tycker det är lustigt, ALLA klagar över dagens curlade och ouppfostrade ungar, men det är ingen som  vill stå för att det är just deras barn som är de söndercurlade och ouppfostrade barnen utan man skyller alltid på "de andras barn, men vi gör minsann inte så"
    "Det finns bara ett perfekt barn, och all mödrar har det."
  • Litet My
    Gathehielm skrev 2014-02-04 14:44:04 följande:
    "Det finns bara ett perfekt barn, och all mödrar har det."
    {#emotions_dlg.djavulsk}
  • SweeneyToddd
    Spare the rod and spoil the child. 

• Annaïck

Vi bor i Frankrike och jag tycker att svenska barn är mycket lugnare och brakar mindre än franska barn i alla fall.

• londonkarin

Intressant att läsa om franska barn. Tycker man alltid läser om hur franska barn alltid ar valuppfostrade osv.

• Annaïck
    londonkarin skrev 2014-02-04 15:40:16 följande:
    Intressant att läsa om franska barn. Tycker man alltid läser om hur franska barn alltid ar valuppfostrade osv.
    snarare ögontjänare. När föräldrarna inte ser......
Svar på tråden Svenska föräldrar uppfostrar brats.