• isolande

Men va fasen?! Ska de DRICKA Hipps havregröt eller?

Är det fler än jag som irriterar ihjäl mig på Hipps havregröt för 6-månaders? Jag följer instruktionerna till punkt och pricka och det blir alltid mer som välling än gröt.... Omöjligt att mata en 8 månaders utan att ha gröt i hela köket, det skvätter och droppar så jag blir knäpp! Skitgröt....

• Svar på tråden Men va fasen?! Ska de DRICKA Hipps havregröt eller?
  • Duckan

Nu har jag inte provat just Hipps men upplevde lite samma sak med Sempers. Jag löste helt enkelt det genom att ösa i mer pulver för att få fastare konsistens.

• isolande
    Duckan skrev 2013-11-06 10:06:56 följande:
    Nu har jag inte provat just Hipps men upplevde lite samma sak med Sempers. Jag löste helt enkelt det genom att ösa i mer pulver för att få fastare konsistens.
    Det står ju så noga på paketen att man absolut inte ska överstiga doseringen av pulver? Med Sempers tycker jag det blir bra bara man är noga med att vispa i pulvret i vattnet lite i taget.
  • Duckan

Jag hade inte brytt mig ang doseringen. Vad kan hända menar de? Min dotter påvisade inte problem med lite extra pulver i. Hipps barnmat är ju också en flytande puré bara vilket gjorde att jag ratade de.

• isolande
    Duckan skrev 2013-11-06 10:20:26 följande:
    Jag hade inte brytt mig ang doseringen. Vad kan hända menar de? Min dotter påvisade inte problem med lite extra pulver i. Hipps barnmat är ju också en flytande puré bara vilket gjorde att jag ratade de.

Hehe, jag vet... Ska strunta i att köpa det märket helt enkelt. Men det ska ju vara så ekologiskt och bra Drömmer
  • nozpa

Tycker att all gröt blir rinnig om man följer exakt. Jag tar den vattenmängd som känns bra, och så i med pulver tills det blir bra. Hon får ju vatten till gröten också.

• Duckan

nozpa, alltid betryggande att höra andra som gör likadant som en själv

• virrix

jag gjorde egen gröt till min lilla när hon åt gröt. jag tog havregryn och körde i mixern. sen i med lite vatten. perfekt!  ibland fick hon lite äppelmos till för att få lite smak. det körde jag på länge. nu äter hon inte gröt längre hon vill hällre ha macka.

• Sara1985

Hm det har aldrig slagit mig att man ska mäta pulvret. Häller i tills det blir bra konsistens helt enkelt.

• Cornellia

Vi använde hipp, vad jag minns så var den lite rinnig just när man blandat den, men blev bra konsistens efter några minuter. 

• hannis

Semper har också ekologiska grötar. Från 8 månader finns tex ekologisk dinkelgröt med hallon och ris.

• NenneLo
    Cornellia skrev 2013-11-06 20:25:44 följande:
    Vi använde hipp, vad jag minns så var den lite rinnig just när man blandat den, men blev bra konsistens efter några minuter. 
    Upplevde samma
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • mrszat

Nu var det ett par år sedan jag gjorde detta men jag har för mig att när vattnetvar för varmt, då blev gröten rinnig. Kan det stämma? Prova att inte ha så himla varmt utan precis ätbart varmt om du förstår bad jag menar. Om de nu kan vara det!

Svar på tråden Men va fasen?! Ska de DRICKA Hipps havregröt eller?