• CarpeNoctem

vilken bilstol är mest rymlig?

Akta graco cosmic comfort S eller britax hi-way?
    Har en britax nu men är dags att skaffa en ny då den börjar kännas lite för sliten efter några år..Jag gillar den, men tycker att gracon ser mer bekväm ut samt längre rygg? Tycker även att britax känns lite liten. Har läst så mycket olika överallt så jag ställer frågan här istället
    Tacksam för svar..

• Svar på tråden vilken bilstol är mest rymlig?
  • Snällspiken

Absolut inte Acta Graco Cosmic Comfort. Vi fick byta den när dottern var 3 år p g a att sidokrockstödet  (som inte går att höja upp!) tryckte ner över axlarna... då köpte vi en Maxi Cosi mobi. 

• Griffelfot

britax max-way, axkid minikid, acta graco belogic. Där har du tre rymliga stolar som även passar små barn. Är barnet som ska ha den äldre så säger jag britax two-way. Hi-way är även det en bra stol som räcker ganska länge men max-way är rymligare. Även britax multi tech 2 är rymlig men tar även stor plats i bilen.

♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
  • Sisisisi

Cosmic och hiway är några av de minsta stolarna.

Britax Twoway är absolut rymligast. Men jag skulle välja nån av de stolarna som är nästan lika rymliga, axkids, belogic, multitech eller maxway. De funkar till ca 120 cm.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• CarpeNoctem

Tack för era svar, bestämde mig för en multitech igår kväll, en stol jag missat totalt av någon anledning two way tycker jag nästan är för stor, sonen på 4 har den nu och tyckte den kändes för stor för vår taniga 2 åring när vi provade. Tack för hjälpen i alla fall!

• fluu

Vi har britax max-way. till vår tvååring. Den är jättebra och hon kommer verkligen upp ordentligt. Rymlig och bred så den funkar kanske mindre bra i en liten bil dock.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden vilken bilstol är mest rymlig?