Missfall i augusti, blöder fortfarande! HJÄLP!
Jag och min sambo har försökt bli med barn under en längre tid...och för varje månad som går blir det bara jobbigare och jobbigare...och vi har båda mått väldigt dåligt över att vi aldrig tycks bli en familj.
Alla våra vänner får barn, men inte vi. Några är till och med inne på baby nr2, under tiden vi inte lyckats få till baby nr1. Känns så tungt!
Men så i somras visade stickan äntligen positivt, och vi började känna glädje igen. ÄNTLIGEN var det vår tur. Vi var så lyckliga!! Vi skulle bli en familj!
I vecka 11 började jag blöda så smått, och på ultraljudet kunde man konstatera att fostrets hjärta hade slutat slå. Vi hade fått MA. Hela vår värld rasade samman!
Man sa då att kroppen kom till att sköta det själv, stöta ut fostret alltså...men dagarna gick och ingenting hände.
Efter två veckor blev jag skickad till gyn, och jag fick tabletter med mig hem som skulle sätta igång procesen och stöta ut fostret. Kändes jättejobbigt, men jag ville bara få det överstökat. att det skulle vara över så vi kunde gå vidare och börja försöka igen. Efter 3 dagar sattes allting igång och jag trodde allt hade kommit ut. Det lugnade ner sig..men några dagar senare så sattes allting igång igen och det började komma ut saker igen.
Dem sa att vi skulle göra ett graviditetstest efter 3 veckor för att se så att testet blivit negativt.
Efter 3 veckor var testet precis like starkt positivt som det var när jag var gravid, och jag slutade aldrig blöda. Ringde gyn och dem bad mig vänta ytterligare en vecka. var det fortfarande positivt då skulle jag ringa igen. Vänade en vecka och gjorde nytt test, fortfarande positivt. Ringde läkaren och fick komma dit på koll. Dem sa där såg ut att va några pyttesmå rester kvar, men att det inte gjorde så mycket. Så fick en ny tid om 2 veckor för ny koll, då vi skulle göra nytt test. fortfarande inte slutat blöda, om än lite mindre.
Efter en vecka fick jag jättemycke smäror i buken, och började blöda en massa igen, och fick åka in akut. Dem konstaterade då att jag hade en blödning på min ena äggstock. Men jag hade tid til min gynläkare om en vecka sa dem så det var bara att vänta tills dess sa dem.
Kom till gyn en vecka senare för kontroll. gravtest fortfarande positivt. men nu svagt positivt.
Skulle komma tillbaka om ytterligare en vecka för koll.
En vecka senare var jag där igen. Testet var nu negativt, men man hittade en 7-8 cm stor blödning i min äggstock. nu blödde jag inte så mycket längre..och jag fick en ny tid om 2 månader för att kontrollera blödningen i äggtocken.
Bara några dagar sedare började jag blöda igen och smärtorna kom tillbaka, och blöder nu bara mer och mer för varje dag. Var hos läkaren igår och då tog dem ett blodprov för graviditetshormon som låg på 19. ska ligga på 0.
dem bad mig vänta en vecka till och se va som händer. sen eventuellt göra en skrapning.
När ska helvetet ta slut?!
Känns inte normalt. Jag fick missfall i slutet av augusti, och nu är det november!! ska man behöva hålla på såhär länge?! Känns fruktansvärt!! Hela tiden säger läkaren vänta en vecka till. sen när jag väntat en vecka så ska jag vänta ytterligare en vecka.
Hur har ni andra haft det? Någon som varit med om liknande?
Ska man bara vänta lite till eller va gör man?