• Anonym (A)

Missfall i augusti, blöder fortfarande! HJÄLP!

Jag och min sambo har försökt bli med barn under en längre tid...och för varje månad som går blir det bara jobbigare och jobbigare...och vi har båda mått väldigt dåligt över att vi aldrig tycks bli en familj.
    Alla våra vänner får barn, men inte vi. Några är till och med inne på baby nr2, under tiden vi inte lyckats få till baby nr1. Känns så tungt! 

Men så i somras visade stickan äntligen positivt, och vi började känna glädje igen. ÄNTLIGEN var det vår tur. Vi var så lyckliga!!  Vi skulle bli en familj! 

I vecka 11 började jag blöda så smått, och på ultraljudet kunde man konstatera att fostrets hjärta hade slutat slå. Vi hade fått MA. Hela vår värld rasade samman! 

Man sa då att kroppen kom till att sköta det själv, stöta ut fostret alltså...men dagarna gick och ingenting hände.

Efter två veckor  blev jag skickad till gyn, och jag fick tabletter med mig hem som skulle sätta igång procesen och stöta ut fostret. Kändes jättejobbigt, men jag ville bara få det överstökat. att det skulle vara över så vi kunde gå vidare och börja försöka igen. Efter 3 dagar sattes allting igång och jag trodde allt hade kommit ut. Det lugnade ner sig..men några dagar senare så sattes allting igång igen och det började komma ut saker igen.

Dem sa att vi skulle göra ett graviditetstest efter 3 veckor för att se så att testet blivit negativt.

Efter 3 veckor var testet precis like starkt positivt som det var när jag var gravid, och jag slutade aldrig blöda. Ringde gyn och dem bad mig vänta ytterligare en vecka. var det fortfarande positivt då skulle jag ringa igen. Vänade en vecka och gjorde nytt test, fortfarande positivt. Ringde läkaren och fick komma dit på koll.  Dem sa där såg ut att va några pyttesmå rester kvar, men att det inte gjorde så mycket. Så fick en ny tid om 2 veckor för ny koll, då vi skulle göra nytt test. fortfarande inte slutat blöda, om än lite mindre.

Efter en vecka fick jag jättemycke smäror i buken, och började blöda en massa igen, och fick åka in akut. Dem konstaterade då att jag hade en blödning på min ena äggstock. Men jag hade tid til min gynläkare om en vecka sa dem så det var bara att vänta tills dess sa dem.

Kom till gyn en vecka senare för kontroll. gravtest fortfarande positivt. men nu svagt positivt.
    Skulle komma tillbaka om ytterligare en vecka för koll.

En vecka senare var jag där igen. Testet var nu negativt, men man hittade en 7-8 cm stor blödning i min äggstock. nu blödde jag inte så mycket längre..och jag fick en ny tid om 2 månader för att kontrollera blödningen i äggtocken.

Bara några dagar sedare började jag blöda igen och smärtorna kom tillbaka, och blöder nu bara mer och mer för varje dag. Var hos läkaren igår och då tog dem ett blodprov för graviditetshormon som låg på 19. ska ligga på 0.

dem bad mig vänta en vecka till och se va som händer. sen eventuellt göra en skrapning.

När ska helvetet ta slut?!
    Känns inte normalt. Jag fick missfall i slutet av augusti, och nu är det november!! ska man behöva hålla på såhär länge?! Känns fruktansvärt!! Hela tiden säger läkaren vänta en vecka till. sen när jag väntat en vecka så ska jag vänta ytterligare en vecka. 

Hur har ni andra haft det? Någon som varit med om liknande? 
    Ska man bara vänta lite till eller va gör man?

• Svar på tråden Missfall i augusti, blöder fortfarande! HJÄLP!
  • Maria222

Det låter ju inte klokt att du ska behöva vänta så länge. Vad väntar de på? Det funkar ju uppenbarligen inte.

Har du berättat hur du känner och att du inte orkar vänta mer?    

• Anonym (A)

Ja!! varje gång jag är där!! 
    sist sa dem åt mig jag såg detta på helt fel sätt..att jag borde se de positivt. se möjligheterna.
    att nu vet vi att vi kan bli gravida, vi är inte längre oförklarligt barnlösa sa hon.
    och självklart försöker jag tänka positivt, att de är skönt att nu kan vi i vart fall bli gravida och det var bra det hände nu och inte v 20.
    Men det hjälper ju inte mig nu. Och det gör ju inte att missfallet känns mindre jobbigt.
    Dem sa även att jag borde se koppen som halvfull, istället för halvtom... vad hon nu ville ha sagt med det.
    det kan man ju undra..

Varje gång jag varit där så säger dem vi ska vänta, så får de eventuellt bli skrapning. men sen ska jag bara vänta ännu mer. Samma sak varje gång. Jag förstår inte poblmet. bara hjälp mig så detta får ett slut har jag sagt till dem ! gör vad som helst nu, bara jag kan bli "normal" igen.

• Maria222

Usch vad jobbigt för dig/er. Och vad knepiga de verkar vara. Att se kroppen som halvfull, med blod i livmodern eller vadå?
    Stackare! Kan du be dem remittera dig till något annat ställe?

• umm abdilleh

Jag blödde bara fyra dagar som en mens. Hade inte ont. Fick missfall i vecks fem

• Anonym (justme)

Vill först beklaga ditt ma! Och sen beklaga din utdragna process. Så där borde det inte få gå till! Vid mitt första ma fick jag oxå försöka med tabletter och tabletter igen och sedan konstaterade dem att det ändå inte fungerat. Slutade därför med en kirurgisk skrapning ändå, en månad tog det då allt som allt. Det tyckte jag var lång tid så kan bara tänka mig hur du mår. Vid mitt andra ma så var det odiskutabelt, skrapning direkt. Hoppas du kan vända dig någon annanstans där du får rätt bemötande. Ingen ska behöva gå så där länge, man får ju inget avslut då.

• sepfhrenia

Men herregud vad ni fått lida! Usch, kan ju inte vara rätt?!!

Jag fick mf en söndag, blev inlagd under dagen för att jag förlorade så mycket blod. Blev hemskickad på sön-kväll med tabletter som jag skulle ta i 3 dagar.

Fick extrema smärtor under natten till tisdag och blev inlagd igen. Blev undersökt 2 ggr under natten o morgonen då de försökte dra ut resterna. Det gick inte så bra så då tyckte de att jag haft tillräckligt mycket jobbigt och ville bara få ett slut på det så de skrapade mig.

Detta hände under 3 dagar...

Kan du inte gå till en annan doktor? Ska de inte göra nåt åt din blödning på äggtocken? Jag menar ett sår på 7-8 mm kanske behöver lite hjälp? Att blöda så länge, du måste ju vara helt slut?

Styrkekramar till er båda!

• Maggis01

Ibland undrar man om det är robotar som tar hand om oss som fått missfall. De verkar inte förstå att det inte bara är den fysiska smärtan utan även den psykiska. Att förlora ett barn man börjat älska redan. Det är inte som att dra ut en tand som läker och glöms efter någon dag... man kan sörja länge efteråt! Att få lämna själva missfallsprocessen bakom sig så fort som möjligt borde vara en självklarhet!

Själv fick jag en hormonrubbning efter mitt senaste missfall och blödde från oktober till i januari. Detta efter ett misslyckat utdrivande med cytotek och sedan en skrapning som inte heller verkar ha lyckats.. Blödningarna slutade inte förrän jag fick en hormonkur (minns inte vad det hette) så att en rejäl slemhinna samlades upp och när den sedan blöddes ut som en riklig mens, så följde alla eventuella rester med ut och sedan blev det bra. 

Blev dessutom gravid igen redan i februari, så jag undrar om inte den extra hormonskjutsen skyndade på en ny graviditet också.

Hoppas det löser sig för dig snart.

Kram  

• sowe81

Jag beklagar verkligen. Låter verkligen helt sjukt att det får gå till så. Jag tycker du ska begära en skrapning omgående.

Jag fick själv ma i v11, för snart 3v sen. Jag fick tabletter med hem men efter första tabletten blödde jag så mkt att jag fick åka in, blev inlagd o fick cytotec på kvällen, på natten hände inget så på kontrollen på morgonen bestämdes det att jag skulle skrapas. Det bästa som kunde hända. Nu vet jag att alt är ute o jag blödde i knappt 2v. Är imorgon 2v sen skrapningen och får fortfarande svagt på gravtest.

Beklagar verkligen att du får lida så i onödan, försök stå på dig om en skrapning, är så smidigt o skönt att få ett avslut.

• Ikkali

Har dom kollat att det inte är typ utomkvedshavandeskap? Bara en tanke då jag nyss såg en dokumentär om just det.

• Ikkali

Alltså, där var det en kvinna som hade två barn i livmodern och ett utanför.

Svar på tråden Missfall i augusti, blöder fortfarande! HJÄLP!