• Deelicious

Avbryta abonnemang som är låst?

Hej! Jag har nyss skaffat halebop rubbet och det är låst på 2 år. Problemet är att min mobil är trasig nu och använder inte microsimet eftersom jag inte har en annan telefon med sånt simkort. Ska jag då behöver betala 200:- varje månad trots att mobilen ej används? Kan man stänga av abonnemanget? Är beredd att bryta sönder simet och köpa ett nytt nummer. Kan man göra så?

• Svar på tråden Avbryta abonnemang som är låst?
  • Maria 434
    Deelicious skrev 2013-11-05 15:52:32 följande:
    Hej! Jag har nyss skaffat halebop rubbet och det är låst på 2 år. Problemet är att min mobil är trasig nu och använder inte microsimet eftersom jag inte har en annan telefon med sånt simkort. Ska jag då behöver betala 200:- varje månad trots att mobilen ej används? Kan man stänga av abonnemanget? Är beredd att bryta sönder simet och köpa ett nytt nummer. Kan man göra så?

Läs ditt avtal med dom.
    Men fungerar dom som många andra operatörer så för du betala 200:-/månaden tills bindningstiden är slut (glöm ej säga upp avtalet i tid) eller så kan du få en klumpfaktura på hela beloppet 
  • zZzZz
    Deelicious skrev 2013-11-05 15:52:32 följande:

Har du bundit dig på ett abb, så är du skyldig och betala för det..

att du sen inte har en telefon som fungerar, eller att du ens använder simkortet är ingen ursäkt,
    du måste fortfarande betala för abbonemanget..

om du inte ringer Halebop och snackar med dom om du kan få avsluta abbonemanget..

Men avslutar du det nu, så får du betala månadssumma gånger månader kvar, typ 200*24= 4800 i en klumpsumma

Du får nog skaffa en ny mobil som fungerar för simkortet som du har :)  
  • Birgitta2

Du har betalt för ett tvåårigt abonnemang och då får du ju betala för det vare sig du använder det eller ej. Under två år.

Har man tv får man betala licens vare sig man använder den eller inte. Även om den står i garderoben.

Däremot KAN man ha ett vänligt samtal med operatören. Avtal är avtal. Men jag har lyckats bryta ett sådant. Ett vänligt samtal räckte. Hamnar man hos rätt person så kan mycket hända

• Aniiee

Eller så köper du en microsimadapter så att du kan använda det i telefoner utan microSim. Tror till och med att Halebop  kan skicka ett gratis eller för under 100lappen i alla fall....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Deelicious

Kan man ändra det till ett vanligt abbonemang då? Alltså fortsätta ha halebop men byta bara

• Hannah76
    Deelicious skrev 2013-11-05 16:27:58 följande:
    Kan man ändra det till ett vanligt abbonemang då? Alltså fortsätta ha halebop men byta bara

Vad står det på kontraktet?
  • zZzZz
    Deelicious skrev 2013-11-05 16:27:58 följande:

Vanligt abbonemang?

bara för du fått ett microsim så betyder det inte att ditt abb är annat än vanligt,
    skillnaden på storleken på simkortet för för att passa telefonen, därför det
    kommer i stort kreditkorssim med vanliga sim:et i och med microsim i det för man ska kunna använda det som man behöver numera...

ofta gällande abbonemang så kan du byta UPP dig i prisklass under abbtiden, men ej neråt prismässigt..

Dessa frågor kan du enklast få svar av hos din operatör, så ring halebop vettja...          
Svar på tråden Avbryta abonnemang som är låst?