• Jag kom inte på något bättre

äggledarapolning?

Hej, är det någon här som vet vars i sverige mam kan göra äggledarspolningar, samt hur mycket det kan tänkas kosta?

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Svar på tråden äggledarapolning?
  • Venne

Alltså en spolning är väl så vitt jag vet bara ett annat ord för att man gör gör ultraljud med kontrastmedel som sprutas in. Det gör man tex på sjukhuset. Jag vet inte om man kan betala för att få det gjort, men om du behöver göra det så går du till en läkare/gyn och får en remiss.

• Matilda03

Jag gjorde det på Linnéklinken i Uppsala men man ska väl kunna göra det på de flesta håll, det är ju inget stort ingrepp.

• Sunding

Jag ska göra det om en vecka på min gynmottagningen å jag betalar bara som en vanlig patientavgift

• Oleg

Ja, kontrastvätska i äggledarna för att se på ultraljud om det är fri passage. Mycket bra och verksamt. Gjordes på gyn, vanlig patientavgift.

• 2nallepuh

ja gjorde med äggspolning på kvinoklicken 

för att se om passage och det var bra...
    och  sen efter bliv jag gravid efter jag börjat med  sprutor efter jag gjorde den spolningen. 

• Sunding

Hur kändes det för er när ni gjorde spolningen? Och hur mådde ni efteråt?

• Oleg

Det spänner ju såklart, men smärtan är uthärdlig, man får ju ta några starka Ipren innan, tror jag att jag gjorde, och efteråt får man ju ha binda tills vätskan är heltborta.

En månad senare var jag gravid, helt otroligt!

• Thotis90
    Sunding skrev 2014-01-13 11:46:34 följande:
    Hur kändes det för er när ni gjorde spolningen? Och hur mådde ni efteråt?
    Jag hade precis haft mens (hade fortfarande bruna flytningar) så spolningen var hemsk! Det gjorde jätteont, jag blev alldeles varm i kroppen och blek. Sköterskorna ville att jag skulle stanna kvar en stund så att de var försäkrade om att jag inte skulle svimma.
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • 2nallepuh

ja fick ta starka ipren före spolingen 
    men efter kändes bara lite svimfärdigt men var ju kvar tills mårde bra men åkte hem samma dag

sen efter började jag med sprutorna och det gick på första försöket bliv jag gravid

• minolia

För mig spände det ganska rejält, som kraftig mensvärk. Men det var det värt, blev gravid direkt!

• Sunding

Jag ska ta två vanliga Ipren en timme innan. Å det kan kännas som mensvärk men inge mer info om efteråt å hur de känns, vad som händer å sånt. Men planerar iaf att mysa med karln samma kväll, oavsett smärta :p Ger inte upp i första taget.

• Sunding

Nu är spolningen gjord. Var livrädd innan! Ända smärtan jag kände var den där klämman för att lyckas få in katetern, å den gjorde förjävla ont!!! Annars ingen smärta över det hela, inte nu dagen efter heller. Så jag hoppas jag slipper infektionen :)

Svar på tråden äggledarapolning?