blodtryck 110/30?
Jag har haft ganska lågt blodtryck genom hela graviditeten, är i v 32. Idag hade jag 110/30 på bm besöket och hon sa att det var normalt. Men nu när jag googlat runt lite så verkar det på tok för lågt? Någon som vet?
Jag har haft ganska lågt blodtryck genom hela graviditeten, är i v 32. Idag hade jag 110/30 på bm besöket och hon sa att det var normalt. Men nu när jag googlat runt lite så verkar det på tok för lågt? Någon som vet?
Jag är inte så insatt alls, men /30 låter lågt? Vet att jag alltid har lågt och som gravid låg jag kring 90/60.
Sa hon verkligen 30? 60 låter betydligt mer rimligt. 30 är farligt lågt
Ja hon sa 30 och jag såg när hon skrev in det. Hon kanske tog blodtrycket fel för jag mår ju ändå bra, men då borde hon tagit om det om hon misstänkte att hon gjorde fel. Funderar på om det verkligen är någon vettig barnmorska jag går till.. för jag borde ju känna av på något sätt om jag har så lågt blodtryck?
Vid 30 bör du knappt kunna stå på benen. De flesta blir yra runt ett undertryck på 50-60. Om jag var du skulle jag ringa vårdcentralen och berätta om trycket och kräva att få komma till distriktsköterska för blodtryckskontroll.
Lyssna på Dr här ovan ts, om det nu är så lågt som du säger. Gå och kolla en gång till.
Tack för svaren. Var och kollade idag och det var 110/50. Barnmorskan mätte säkert fel då, men dåligt att hon inte reagerade på det isåfall utan sa att 110/30 var normalt.
Så bra då ts 👍