Ska jag ge upp amningen?
Hade så mycket sett fram emot att amma min son som nu är snart tre månader. Ammade dottern i nio månader och har bara positiva erfarenheter av det med undantag för att det var lite struligt första sex veckorna. Men sonen var jag inställd på att det kunde vara lite knepigt men att de ju löser sig. Veckorna har dock rullat utan att det har fungerat bra på och för en månad sedan sa bvc att de inte längre kan ta enbart hänsyn till mig och mitt önskemål om att amma utan att min son behöver mat ( han hade låg födelsevikt och har gått upp mkt långsamt i vikt) motvilligt började jag komplettera med ersättning. Stora bekymret är att sonen inte verkar så intresserad av att äta, han tar det ena bröstet oftast medan det andra totalvägrar han, blir tokig och gallskriker har testat alla möjliga ställningar amningsnapp mm. Har av amningsmottagningen fått låna en pump för att se om ökad produktion kunde få honom intresserad, det har inte hjälpt. Vill så gärna att det ska fungera smidigt och bra men börjar ledsna, det är himla trist att först amma, sedan ge flaska och därefter försöka pumpa. Det är just amningen jag vill åt, ska han äta på flaska kan han lika gärna äta ersättning käns det som , att pumpa är helt meningslöst. Kan man amma på enbart ena bröstet nån med erfarenhet? Eller bör jag helt enkelt lägga ned amningen eftersom jag börjar trötta på att sitta inne med mina matningsprojekt och faktiskt behöver komma ut lite med sonen. känns bara så trist.