• Anonym (Ruvar)

Fler som ruvar okt/nov?

Hej! jag gjorde Ivf i oktober med ET den 29:e så är väl på rd.7 Än så länge känner jag inte alls speciellt mycket förutom lite diffust illamående som kommer och går.. Tjuvtestade igår och fick negativt, visserligen på kvällen men ångrar att jag ens testade :( Fler ruvare som vill följas åt? så mycket tankar och känslor och varje timme känns som ett år när man väntar...

• Svar på tråden Fler som ruvar okt/nov?
  • Zaida87
    Anonym (Ruvar) skrev 2013-11-04 11:55:33 följande:
    Hej! jag gjorde Ivf i oktober med ET den 29:e så är väl på rd.7 Än så länge känner jag inte alls speciellt mycket förutom lite diffust illamående som kommer och går.. Tjuvtestade igår och fick negativt, visserligen på kvällen men ångrar att jag ens testade :( Fler ruvare som vill följas åt? så mycket tankar och känslor och varje timme känns som ett år när man väntar...

Hej, här finns en ruvare! Va på FET igår, så endast ruvat ett ca dygn, snacka om att tiden kommer att gå långsamt. Inte bra att testa så tidigt, men jag förstår din iver! Inte ens en vecka så tror d är föör tidigt för att d ska visa plus. Så försök vänta till testdagen, lättare sagt än gjort:) Vi startade med IVF i våras, så ett ET som sluta i tidigt mf har jag bakom mig:( men d positiva va då iaf att jag plussa o blodprovet visade att jag va gravid, vad som hände sen så va ju verkligen ledsamt! Hoppas på bättre tur denna gång! Men visst e det jobbigt att tiden går så långsamt! När har du den eg testdagen? 12.11?
  • Anonym (Ruvar)

Zaida87 Det här är min andra Ivf och sist plussade jag men det slutade också med missfall.. Kändes så fruktansvärt att först bli så lycklig för att det sen ska slitas ifrån en.. Imorgon är det blodprov som gäller för mig, men jag har en känsla i magen av att det inte fungerat.. Alla säger att man borde vara mer optimistisk men det är svårt! När har du testdag?. Har hört flera som plussat redan på dag 6 så man bli r ju helt förvirrad.. Och så kändes d som att det var totalt kört för mig som testade negativt på rd.9 hua vilken påfrestande sak det här är att gå igenom..

• Anonym (Ruvar)

Mikispikis90 Vad spännande, nyss varit på äggplock? :)

• mikispikis90

Idag började jag med clearblue ÄL tester :) idag blev det ingen glad gubbe, förhoppningsvis kommer han imorgon eller måndag :)

• Zaida87
    Anonym (Ruvar) skrev 2013-11-07 22:14:08 följande:
    Zaida87 Det här är min andra Ivf och sist plussade jag men det slutade också med missfall.. Kändes så fruktansvärt att först bli så lycklig för att det sen ska slitas ifrån en.. Imorgon är det blodprov som gäller för mig, men jag har en känsla i magen av att det inte fungerat.. Alla säger att man borde vara mer optimistisk men det är svårt! När har du testdag?. Har hört flera som plussat redan på dag 6 så man bli r ju helt förvirrad.. Och så kändes d som att det var totalt kört för mig som testade negativt på rd.9 hua vilken påfrestande sak det här är att gå igenom..

Ja den där känslan från att ääntligen få plus till att mitt i allt få missfall, usch obeskrivligt hemskt,:(( Håller tummarna för att blodprovet visade bra resultat!! Har samma känslor som dig, även fast jag inte har "tjuvtestat" i förväg;) Är på rd. 13 nu, testdagen på onsdag, då blir d blodprov.. Liksom varför skulle vi äntligen få vara lyckliga? Kan det faktiskt bli vår tur nångång. Är så nervös! Känner inte några som helst grav.symtom än. Har dock varit förkyld typ hela ruvartiden så har inte tänkt så mkt att känna annat än förkylningshuvudvärk m.m. Hoppet är det sista som lämnar en.... Så givetsvis hoppas jag på det bästa på onsdag, men är så rädd för att det ska va neg:(
  • mikispikis90
    Fick en bild på FET-en idag, kanon embryo. Nu får vi hoppas att det tar sig :) Detta är min 1 fet. 
    Testdag 4/12 :) 

• Zaida87
    mikispikis90 skrev 2013-11-21 13:56:25 följande:
    Fick en bild på FET-en idag, kanon embryo. Nu får vi hoppas att det tar sig :) Detta är min 1 fet.  Testdag 4/12 :) 

Härligt!:) Häftigt med bild också:) Håller tummarna att allt går bra!! Lång väntan till testdagen, men håll dig sysselsatt så går tiden fortare;) Själv så hade vi testdag i onsdags, Plussade!!:D va på blodprov samma dag och fick svar igår-positivt!! Så jäkla glad! Dock nervös eftersom det va precis såhär förra gången också,vilket sen slutade i mf.. Men värdet (blodprovssvaret) var högre denna gång, så jag inbillar mig att det går bättre denna gång! Hoppas!! Vill såå gärna att det går vägen denna gång!
  • Zaida87
    mikispikis90 skrev 2013-11-22 20:01:52 följande:
    Åååh vad roligt ð???ð???ð??? super grattis till du Dig )

Tack!! Men tiden går ju såå långsamt när man väntar, som du vet:p 1v kvar för dig till testdag, hur känns det??:) Och för mig är det 2v innan jag ska på första vul! Är extra nervös inför det, eftersom förra gången fick jag MF före vul, så då var det tomt :( Så bara hoppas hoppas att det finns ngt att se på vul denna gång!
Svar på tråden Fler som ruvar okt/nov?