• stina 76

Ni som haft blödning som sedan resulterade i MF

Ni som haft en liten blödning "som "förvarning" innan MF. Hur lång tid gick det mellan blödningen och att MF kom igång? Hade ni kvar era grav.symtom under den tiden eller försvann de redan efter den första blödningen?

• Svar på tråden Ni som haft blödning som sedan resulterade i MF
  • timtom

Först hade jag lite blod i trosorna,sen dagen efter på morgonen forsade det bold och klumpar.Tror att graviditeten avstannat några dagar innan.

• infan

Jag hade småblödningar (kom oftast på eftermiddagen/kvällen) i över en vecka innan mf. Blödningarna var bruna, dvs som gammalt blod, när väl mf "satte igång" var det färskt blod. Jag hade inte speciellt mycket graviditetssymtom, lite ömmande bröst bara och jag kommer faktiskt inte ihåg om de fortsatte under blödningen.
    Misstänker du mf?

• stina 76

ja jag hade en färsk blödning på pappret när jag var på toa i torsdags kväll och har igår och idag haft lite brungula flytningar. Hade fortfarande mkt gravsymtom igår men haft mindre idag (är bara i v 4+2).

• stina 76

inga fler som vill dela med sig av sina erfarenheter? (haft ett MA i v 18 men då blödde jag inte en enda gång under graviditeten så jag vet inte vad jag ska vänta mig)

• fröken fru

Jag hade MF i september, det började med bruna flytningar på test dagen, hade bruna flytningar ca en vecka sedan vanlig blödnig, det visade sig vara ett utomkvedshavandeskap

Hade också ett vanligt MF 98, började också med bruna flytningar som höll i sig länge

• infan

Jag ringde till KK när blödningarna började. De sa att det kan ju vara så att man får en liten blödning utan att det behöver innebära att något är "fel" och detta är ganska vanligt. Gravsymptom kan kanske sitta i även om det är ett mf på G eftersom det tar ett tag innan hormonerna lämnar kroppen - MEN jag hoppas innerligt att allt är som det ska för dej! Om du känner dej jätteosäker så ring till BM eller KK och fråga hur de ser på det. Du har ju genomgått ett ma redan så påtala det. Önskar dej stort lycka till och håller tummarna för att det är okej!

• Ditten å Datten

Hej,
    har haft två missfall. Det första med mestadels brunaktiga flytningar och lite blod, 1-2 dagar. Total 7 dagar.
    Det andra med enbart brunaktiga flytningar, varade också 7 dagar.
    Blödningar i sig behöver absolut inte betyda att det är mf på gång.
    Inte heller magsmärtor. Kombinationen av de både är dock inget gott tecken...
    Vid mina båda missfall hade jag som kraftig mensvärk i 2 dagar, ungefär dag 2-3.
    Håller tummarna för dig!

Svar på tråden Ni som haft blödning som sedan resulterade i MF