Ni som också pumpar
Hej, Jag skulle vilja veta hur mycket mjölk ni får ut per gång per bröst när ni pumpar?
Pumpar ni direkt efter amningen eller vid annan tidpunkt? När på dygnet fungerar det bäst att pumpa?
Hej, Jag skulle vilja veta hur mycket mjölk ni får ut per gång per bröst när ni pumpar?
Pumpar ni direkt efter amningen eller vid annan tidpunkt? När på dygnet fungerar det bäst att pumpa?
Jag pumpade när dottern var liten eftersom mina bröstvårtor blödde och var såriga pga att ingen kollade så hon tog ett bra tag. I början fick jag ut upp till 100ml per bröst, men efter två veckor fick jag bara ut 50-70, vilket var alldeles för lite för att hon skulle bli mätt. Provade att pumpa både ofta och med några timmars mellanrum men mjölkproduktionen ville inte öka. Eftersom det inte gick att få ut mer än 50-70ml så var det ofta hon hann bli hungrig och ingen mjölk fanns så då gav vi ersättning. Gav upp när mängden bröstmjölk blev så liten, och upptäckte att ersättning funkade alldeles utmärkt.
Loppsan, du vet att det nu finns skydd eller munstycke för bröstvårtorna! Det var en förutsättning för mig för att jag ens skulle kunnat fortsätta en dag till! Denna lilla manick får då ta smällarna från tänderna.