• cool

4 åring sover inte på sitt rum!Tips

ha 2 pojkar,men den ena 4 åringen soer inte i sitt rum,ha försökt med allt o han kommer inte till ro,utan sover på madrass på golvet i vårat rum!hur ska ja göra för han ska sova gott i sitt rum,innan gick de bra då sov han med brossan men inte nu längre!
    Han är en bestämd herre o kör över oss dag som natt!

• Svar på tråden 4 åring sover inte på sitt rum!Tips
  • La Lola

Vad gör det om han sover inne hos er tills han är redo att sova i sitt rum?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • cool

absolut inget,men de va inte de ja frågade om!!!Söker tips på de jag skrev om!

• La Lola
    cool skrev 2013-11-04 09:15:25 följande:
    absolut inget,men de va inte de ja frågade om!!!Söker tips på de jag skrev om!
    Ok..mitt tips; bråka inte om detta utan låt barnet sova hos er tills han är redo att sova i sitt rum.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Veritaslux

Är det så att han inte delar rum med brorsan längre? För i så fall är det väl kanske det som är problemet? Har vänner som låtit barnen börja dela rum just som en lösning på oroliga nätter...

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
  • Charlotte 501

Min dotter hade en period då hon ville sova i vår säng med oss, det var mysigt i början men det slutade med att jag inte kunde sova.. Att den lilla kan ta så mycket plats! Det jag tror är det enda rätta är att vara konsekvent, hela tiden! Första natten hon blev förvägrad våran säng fick jag lägga tillbaka henne 7 gånger i sin egna säng! 7 gånger! Men det var värt det, nu sover hon i sitt rum igen.

Svar på tråden 4 åring sover inte på sitt rum!Tips