• Anonym (ledsen)

Försökte inte ens rädda katterna....

alltså jag kan inte släppa tankarna på de som hände....har en kompis som bor i ett gammalt hus, och de är en pizzeria längst ned i det huset, och de är lägenheter ovanpå. För 1-2 dagar sen var de någon idiot som tände på pizzerian....och min kompis sa att han var vaken....vet inte när han upptäckte att de hade börjat brinna....men han sa att han fick ut alla som bodde där....men inte sina egna katter......dom strunta han i känns de som...eftersom han sa att han var vaken!! Förstår bara inte hur man bara kan strunta i dom...speciellt om man nu är vaken de går ju så snabbt att bara få ut dom....men nej...istället så blev dom kvarlämnade att dö...kvävdes av röken....fyfan vad jag blev ledsen....och är jag dum ihuvudet som tänker eller känner såhär?? En av dom andra som bodde i de huset fick ju ut sin hund....men ja nu är det ju försent men jag får ju bara inte ut detta ur skallen.... :(

• Svar på tråden Försökte inte ens rädda katterna....
  • Pallas

Han fick ut alla som bodde där, skriver du. Han var alltså upptagen med att rädda folk. Hade det känts bättre för dig om han lämnat människor att brinna inne för att han var upptagen med att rädda sina katter?

• MajaVira

Du skriver ju att "han sa att han fick ut alla som bodde där". Självklart är det rätt prioriterat om man väljer att väcka och hjälpa sina grannar ut, istället för att rädda sina katter.

• sär skriven

Rädda katter gömmer sig. Det är inte så lätt att leta upp katter som gömt sig i en rökfylld och i värsta fall eldhärjad lägenhet. Du borde vara stolt över din kompis som förmodligen räddade livet på människor, och stötta honom i att ha förlorat sina husdjur, istället för att döma honom för vad du tycker att han borde gjort.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • straw2008

Personligen skulle jag aldrig riskera livet för djur. Fanns tiden garanterat skulle jag rädda alla människor sen alla djur jag hann. Men aldrig riskera livet över en katt nej.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (she)

Vet du hur fort det går när det brinner? Och hur det känns när paniken kommer? I så fall kan du moralisera. Annars inte.

• Tealhawk

Människor > Katter. Han prioriterade rätt alltså.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (n)

Jag hade åtminstone försökt rädda katterna!

• Monchichier
    Anonym (n) skrev 2013-11-03 21:12:03 följande:
    Jag hade åtminstone försökt rädda katterna!
    Det är väl ingen som påstått att han inte gjorde det?
  • Anonym (n)
    Monchichier skrev 2013-11-03 21:18:56 följande:
    Det är väl ingen som påstått att han inte gjorde det?
    Det vet man ju inte, kanske inte.
  • FIame

En idiot som tände på pizzerian? Jag tror detta är en trolltråd. Det är ingen idiot som tänder på någon pizzeria. En mördare ja, per definition. Definitionen av idiot gör sig inte här.

Svar på tråden Försökte inte ens rädda katterna....