• Elin24

Mitt marsvin e dräktigt

Hej Jag tror mitt marsvin e dräktigt men e inte helt säker.GladHon är typ päron formad bak till och om man håller händerna runt magen känner man tydliga rörelser och sparkar....min hane väger 700g och är i fin form och min hona väger 1150g . vad ska man tänka på? det var ca 1 och en halv månad sedan hanen och honan gick tillsammans...Flört är det något speciellt man ska tänka på och kan man känna sig till hur många hon har i magen ``??vet ni ??

• Svar på tråden Mitt marsvin e dräktigt
  • villis

Sjukdomar och problem vid födseln är jättevanliga för marsvin så jag skulle kolla upp henen hos veterinär om jag var du!
    Kom ihåg att om hon nu är dräktig måste du separera på dem innan födseln, annars kan hanen döda ungarna, och sen även efteråt när honan går med ungarna, då kan inte hanen gå¨med dem,

• Moder1

Hanen dödar inte ungarna men däremot är honan brunstig direkt efter födseln.
    honan ska ha 3 gånger så mycket c vitaminer som vanligt och det är extra viktigt att hon aldrig är fastande.
    Läs på om marsvins dräktighet och titta på många olika sidor. se till så att hon mår bra och är pigg, äter, sover och dricker som hon ska. 

Svar på tråden Mitt marsvin e dräktigt